شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا میرای هیدروژنی
دادخواست علیه تویوتا

 تویوتا هدف یک دادخواست دسته جمعی است که ادعا می‌کند این خودروساز از شیوه‌های تجاری ضد رقابتی برای انحصار بازار سوخت خودروهای هیدروژنی در کالیفرنیا استفاده کرده است که منجر به هزینه بیشتر سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی میرای و هدر رفتن میلیون‌ها دلار مالیات برای یک ایستگاه هیدروژن شده است که نتوانسته فعالیت کند.

 

ماجرای دادخواست علیه تویوتا

این دادخواست که توسط گروهی از مالیات‌دهندگان ایالت کالیفرنیا مطرح شده است، بر روی داستان یک ایستگاه سوخت هیدروژنی انرژی پاک متمرکز است که در سال 2010 توسط دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و با کمک مالی دولت ساخته شده است.
تویوتا متهم است که استانداردهای سختی را برای این تاسیسات اعمال کرده که علیرغم رعایت تمام مقررات دولتی مانع از فعالیت آن شده است. طبق این اتهام تویوتا با استفاده از نفوذ خود برای حذف این ایستگاه از وب سایت مشارکت سوخت هیدروژنی اقدام کرده که طبق ادعای تیم دادخواهی یک نهاد شبه دولتی است که واقعاً توسط تویوتا اداره می‌شود و در نتیجه این عمل مانع ارائه خدمات به عموم شده و نه تنها رقابت را از میان برداشته، بلکه باعث سوء استفاده از پول مالیات‌دهندگان شده است.

 

همانطور که در این دادخواست ادعا شده است تصمیم دانشگاه کالیفرنیا برای تولید هیدروژن پاک از آب و نه از سوخت‌های فسیلی، که منبع هیدروژن ترجیحی خود تویوتا بود، یکی از دلایل اصلی است که این خودروساز هفت سال این تاسیسات را دور از دسترس نگه داشته است.

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که مالکان میرای، تویوتا را به دلیل ادعاهای گمراه‌کننده در مورد قابلیت‌های این خودروی هیدروژنی تحت پیگرد قانونی قرار دادند. دادخواهوان به کمبود ایستگاه‌های فعال هیدروژن و هزینه فزاینده سوخت هیدروژن اشاره کردند که در چند سال گذشته 200 درصد افزایش یافته است و به این معنی است که کارت سوخت 15000 دلاری که تویوتا به عنوان جایزه خرید به آنها داده است و ادعا می‌کند که پنج سال سوخت رایگان به آن٬ها می‌دهد، در واقعیت دوام چندانی ندارد.

 

آن٬ها همچنین شکایت کردند که برد 575 کیلومتری و 647 کیلومتری تویوتا میرای limited و XLE کاملاً غیر واقعی است و برد واقعی 160 کیلومتر یا کمتر است. آن٬ها می‌گویند که همه این عوامل باعث شده‌اند که ارزش میرای پس از پنج سال تنها 19 درصد ارزش اولیه خود باشد. اوایل امسال، تویوتا تخفیف 40 هزار دلاری برای میرای 67 هزار دلاری ارائه می‌کرد.

 

AuotmobileFa Toyota Mirai 2 14030515

نظر دهید