شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پژو 207i صندوقدار
همراه با پیشرانه و گیربکس جدید

رادمنش مدیر بخش توسعه ایران خودرو اعلام کرده که قرار است پژو 207i صندوق‌دار به خط تولید این شرکت برگردد. ایران خودرو به دلیل استقبال مردم و علاقه‌مندی متقاضیان تصمیم گرفته این سدان را با پیشرانه و گیربکس جدید به بازار عرضه کند.

 

پژو 207i صندوقدار ارتقا یافته مجهز به پیشرانه TU5 پلاس است. پیشرانه TU5 پلاس نسبت به TU5 تغییراتی شامل اضافه شدن سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌های ورودی، پمپ روغن با حجم متغیر و بهبودهایی در سیستم سوخت‌رسانی و خروجی (اگزوز) را پشت سر گذاشته است. این پیشرانه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است در حال حاضر توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت در دور 5800 و بیشینه گشتاور 144 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را دارد. نا گفته نماند که ایران خودرو با حذف پمپ هیدرولیک و استفاده از فرمان با نیروی کمی برقی (فرمان برقی)، بار اضافی تحمیل شده از سوی پمپ هیدرولیک به پیشرانه را حذف کرده است که این مساله خود در بازدهی بیش‌تر پیشرانه و مصرف سوخت کم‌تر بسیار موثر بوده است. همراه این پیشرانه جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته استفاده شده‌است که قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

پژو 207i صندوقدار جدید مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی تریم داخلی چرم و پارچه، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، آینه تاشو برقی، فرمان کمکی برقی با دوخت چرم، نمایشگر لمسی، اندروید اتو و اپلی کار پلی، تهویه اتومایتک، دوربین و سنسور پارک، رینگ آلومینیومی و دو کیسه هوا است و علاوه بر آن به امکانات ایمنی استانداردهای 85 گانه همچون کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور سنجش فشار باد تایرها، سنسور نور و باران، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل مجهز است. به نظر می‌رسد در تیپ بندی نیز پژو 207 ارتقا یافته جدید همچون نسخه هاچ‌بک به سقف پانوراما و سقف فلزی تقسیم شود.

 

پژو 207i صندوقدار در کنار رانا، 206 صندوقدار سدان‌هایی هستند که ایران خودرو در سال‌های اخیر بر اساس پلت‌فرم 206 هاچ‌بک ارتقا داده و حالا همچون رانا پلاس قصد دارد نسخه جدیدی از پژو 207 صندوقدار را نیز روانه بازار کند. هنوز مشخص نیست ایران خودرو این نسخه از پژو 207i را با چه قیمتی و چه زمانی به بازار عرضه خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه