شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌واگن پولو GTI به‌روز شد
اتومبیل فارسی - فولکس واگن پولو GTI

هاچ‌بکی که مدام بهتر می‌شود


کمی بیشتر از دو ماه از معرفی نسخه تازه فیس‌لیفت خط پولو توسط فولکس‌واگن می‌گذرد. خودروساز آلمانی آن هنگام همه نسخه‌های پولو را به‌روزرسانی کرده بود به جز پرچمدار این خانواده یعنی نسخه GTI پولو. حالا نوبت به مدل تند و تیز پولو رسیده تا با آپدیت‌های فنی و ظاهری بتواند سهم بازارش را در مقابل رقبای کره‌ای و آمریکایی حفظ کند.


تصاویری که از فولکس پولو GTI منتشر شده تغییراتی را نمایان می‌کند که انتظارشان را داشتیم. چراغ‌های جلو از طراحی کاملا تازه‌ای برخوردار شده است و چراغ‌های عقب آن نیز عریض‌تر از قبل به چشم می‌آیند. خط قرمز همیشگی در طراحی این GTI نیز خودنمایی می‌کند. سقف و آینه‌های مشکی مانند رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی دو رنگ و کالیپرهای ارتقاع یافته قرمز رنگ از نکات تغییرات جالب توجه دیگر هستند.


فضای اتاق پولو GTI نیز از این به‌روزرسانی بی‌نصیب نمانده است. باز هم همان‌طور که می‌توانستیم پیش‌بینی صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و پنل کنترل سیستم تهویه مطبوعی شبیه به نمونه‌ای که در تیگوان و آرتئون جدید دیده‌ایم در پولو جی‌تی‌آی فیس‌لیفت تعبیه شده‌اند. همچنین صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی آن در نظر گرفته شده است. صندلی‌های پارچه‌ای زیبا و دوست‌داشتنی نیز از گزینه‌های پیش روی خریداران پولو GTI جدید خواهند بود.


در بخش فنی نیز تغییراتی رخ داده که نباید از آن‌ها غافل شد. نکته مهم اول در مورد جعبه‌دنده این اتومبیل است. پیش‌تر و برای مدتی گیربکس شش دنده دستی برای پولو GTI قابل انتخاب بود. اما دیگر وقت خداحافظی با پدال کلاچ آن رسیده و با نسخه جدید تنها گزینه برای جبعه‌دنده، یک نمونه دو کلاچه هفت سرعته خودکار است که فولکس آن را DSG می‌نامد. پیشرانه تایید شده برای GTI جدید از نوع TSI به حجم 2.0 لیتر و قدرت 204 اسب بخار است که با گشتاور 320 نیوتن‌متری‌اش می‌تواند این اتومبیل را در 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

 

هیونداری i20 N و فورد فیستا ST دو رقیب اصلی فولکس پولو GTI هستند که با عرضه نسخه جدید آن باید کمی نگران سهم بازار خود باشند.

 

نظر دهید


در همین زمینه