شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - محصولات اشکودا
مهمان غیر چینی

 

شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ مزین خودرو 5 محصول اشکودا در ایران را رونمایی کرد.


هولدینگ مزین خودرو که مالکیت ایران روور و هایپرکار را نیز در اختیار دارد پیش از رونمایی از 5 محصول اشکودا در ایران، از لوگوی فارسی برند اشکودا نیز رونمایی کرد. اشکودا یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان است که در سال 1895 در کشور چک کنونی متولد شد و در سال 1991 توسط گروه فولکس واگن به طور کامل خریداری شد و در حال حاضر مالکیت آن در اختیار فولکس واگن قرار دارد.


5 محصولی که شرکت پارس ساتر هوشمند از آن رونمایی کرد شامل اشکودا اکتاویا، اشکودا کاروک، اشکودا کامیک، اشکودا اسکالا و اشکودا کوشاک بود که به طور دقیق مشخصات فنی و جزییات عرضه این 5 مدل توسط شرکت پارس ساتر هوشمند اعلام نشده است.


اشکودا اکتاویا یکی از شناخته شده‌ترین محصولات اشکودا است که یک لیفت‌بک 5 در به حساب می‌آید. این محصول بر اساس پلت‌فرم MQB Evo گروه فولکس واگن توسعه یافته است. پلتفرم این خودرو با سدان آئودی A3 و همچنین فولکس واگن گلف مشترک است. طیف پیشرانه‌های این محصول شامل 1، 1.4، 1.5 و 2 لیتری توربو شارژ TSI بوده و در بحث انتقال قدرت نیز جعبه دنده‌های 6 و 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک و 8 سرعته اتوماتیک آیسین را شامل می‌شود.


اشکودا کاروک یک کراس‌اوور کامپکت سگمنت C است که از سال 2017 در حال عرضه است. این محصول بر اساس پلت‌فرم MQB A1 گروه فولکس واگن توسعه یافته که پلت‌فرم آن با سئات آتکا مشترک است. این محصول نیز دارای طیف پیشرانه‌های 1، 1.4، 1.5 و 2 لیتری توربوشارژ و یا 1.6 لیتری تنفس طبیعی و همچنین جعبه دنده‌های 6 سرعته اتوماتیک و 7 سرعته دو کلاچه (DSG) خواهد بود.

 


اشکودا کامیک نیز یک کراس‌اوور ساب کامپکت سگمت B است که بر اساس پلت‌فرم MQB A0 گروه فولکس واگن توسعه یافته است. این محصول دارای پیشرانه‌ بنزینی 1 یا 1.5 لیتری توربو شارژ و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یا 7 سرعته DSG است.


اشکودا اسکالا
یک هاچ‌بک کامپکت در سگمنت C است که بر اساس پلت‌فرم MQB A0 گروه فولکس واگن توسعه پیدا کرده است. این محصول نیز دارای پیشرانه 1 یا 1.5 لیتری توربو شارژ و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یا 7 سرعته DSG است.


اشکودا کوشاک ازسال 2021 به عنوان یک کراس‌اوور ساب کامپکت سگمنت B در حال عرضه است. این محصول برای بازار هند در نظر گرفته شده که توسط کارخانه اکشودا در هند به تولید می‌رسد. اشکودا کوشاک به پیشرانه 1 یا 1.5 لیتری توربو شارژ و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یا 7 سرعته دوکلاچه مجهز شده است.


محصولات اشکودا توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به صورت وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که وظیفه خدمات پس از فروش آن به عهده شرکت آنی سرویس از زیرمجموعه‌های دیگر هولدینگ مزین خودرو و همچنین تامین قطعات یدکی آن نیز بر عهده هایپرکار است. قرار است در هفته جاری مشخصات دقیق محصولات اشکودا که در ایران عرضه می‌شوند از سوی شرکت پارس ساتر هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه