شبکه‌های اجتماعی

قرارداد با فولکس‌واگن


واتیکان اعلام کرد که با ثبت قرارداد با فولکس‌واگن، به دنبال جایگزین کردن ناوگان خودروهای خود با مدل‌های الکتریکی است. این کار بخشی از تلاش‌های واتیکان برای کاهش آلایندگی‌های کربنی است. در اعلامیه مربوط به این قرارداد، از رقم کلی آن یا زمان تحویل این محصولات صحبتی نشده است.

هدف برنامه مخصوص واتیکان که «Ecological Conversion 2030» نام دارد، استفاده از پروژه‌ها و فناوری‌های بدون کربن در این شهر-کشور ۴۴ هکتاری است که در مرکز رم قرار داد. پاپ فرانسیس مراقبت از کره زمین و احترام به آن را از اصول اولیه دوران خود قرار داده است. او اولین پاپ تاریخ خواهد بود که در جلسه تغییرات اقلیمی سازمان ملل سخنرانی می‌کند. این اجلاس با نام COP28 در دوبی برگزار می‌شود.

پاپ فرانسیس ماه گذشته نیز از رهبران کشورهای دنیا خواست که قوانین جامع و قابل‌اجرایی مستحکمی برای مقابله با تغییرات اقلیمی وضع کنند. او همچنین گفت که به سرعت در حال نزدیک شدن به «نقطه بدون بازگشت» در بحث آلایندگی‌های کربنی هستیم.

واتیکان در چهارشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای که از عقد قرارداد با فولکس‌واگن خبر می‌داد،‌ از تعهد خود برای کاهش ردپای کربنی این شهر نیز صحبت کرد. در آن گفته شد که قرارداد فعلی با فولکس‌واگن و یکی از برندهای آن یعنی اشکودا، شامل تحویل خودروها به صورت لیزینگی در بازه‌های زمانی متوسط و طولانی‌مدت می‌شود. ناوگان فعلی خودروهای واتیکان از فیات تشکیل شده است.

هدف نهایی واتیکان، جایگزین کردن پیوسته خودروهای ناوگان فعلی با خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ است. افزایش ایستگاه‌های شارژ موجود در منطقه و تضمین تامین انرژی و برق موردنیاز ساکنان آن به وسیله منابع تجدیدشدنی از دیگر ماموریت‌های اعلام‌شده واتیکان در این بیانیه است.

نظر دهید


در همین زمینه