شبکه‌های اجتماعی

تویوتا نسخه‌ای خاص از لندکروزر J70 را ویژه 70 سالگی تولید لندکروزر معرفی کرد
اتومبیل فارسی - تویوتا لندکروزر سری 70 نسخه ویژه 70 سالگی لندکروزر

  عرضه محدود با 600 دستگاه در بازار استرالیا

 

 

 لندکروز سری 70 را باید یکی از ماندگارترین اتاق‌های این شاسی‌بلند آفرودی دانست که تولید آن برای چند دهه با ظاهری کلاسیک ادامه پیدا کرده است. حال تویوتا نسخه‌ای از لندکروزر J70 را ویژه هفتادمین سالگرد تولید لندکروزر در بازار استرالیا معرفی کرده است.

 

تویوتا تعداد محدود 600 دستگاه از این نسخه ویژه را برای بازار استرالیا در نظر گرفته است که شامل 320 دستگاه نسخه دو کابین، 200 دستگاه نسخه تک کابین و 80 دستگاه نسخه واگن است.  لازم به ذکر است که تولید لندکروزر سری 70 در سال 1984 و پس از پایان تولید سری BJ  آغاز شد. تویوتا تا کنون بیش از 10 میلیون دستگاه لندکروز را در سراسر جهان فروخته است که 1.14 میلیون دستگاه از این آمار مربوط به بازار استرالیا است.

 

این نسخه ویژه از لندکروزر سری 70 بر اساس مدل GXL توسعه یافته است که در سه رنگ وانیلی فرانسوی، قرمز و طوسی شنی در دسترس خواهد بود. 

تغییرات این نسخه خاص در بخش ظاهری محدود به باز طراحی جلوپنجره و استفاده از نشان تویوتا است که مانند سپر جلو و قوس چرخ‌ها به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده است. علاوه بر این، رینگ‌های 16 اینچی و بخش‌هایی از فضای داخلی چراغ‌های جلو به رنگ تیره درآمده  و در چراغ‌های مه‌شکتن و روشنایی در روز نیز از فناوری LED استفاده شده و همچنین نشان‌های "Heritage" و "70th Anniversary" در قسمت‌های مختلف به کار رفته است.

 

AutomobileFa Toyota LandCruiser J70 70th Ann Edition(2)

 

در داخل کابین نسخه 70 سالگی لندکروزر سری 70، استفاده از روکش جدید صندلی‌ها، فرمان چرمی جدید مشابه نمونه به کار رفته در هایلوکس، استفاد از تزئینات چوبی در داشبورد، دو درگاه شارژ USB و شیشه بالابرهای برقی را باید جزو تغییرات اعمال شده در این نسخه منحصر به فرد دانست.

 

در کمال تعجب، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی سامانه چند رسانه‌ای و سرگرمی که نسخه 2020 لندکروزر J70 به کار رفته بود در این نسخه منحصر به فرد حذف شده است و احتمالا این آپشن به صورت سفارشی و انتخابی در این نسخه در دسترس قرار گیرد.

 

 در بخش ایمنی نیز نسخه پیکاپ تک کابین دارای 5 کیسه ایمنی هوا و نسخه‌های پیکاپ دو کابین و واگن تنها دارای 2 کیسه هوای ایمنی خواهند بود. 

 

در بخش فنی، یک پیشرانه 4.5 لیتری V8 دیزلی توربوشارژر با توانایی تولید 202 اسب بخار  قدرت و 430 نیوتون متر گشتاور در دسترس است. جعبه‌دنده 5 سرعته دستی، سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل جلو و عقب از دیگر ویژگی‌های فنی این مدل است.

قابلیت یدک کشی 3500 کیلوگرمی و مخزن دیزلی 130 لیتری گازوئیل نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل است.

 

AutomobileFa Toyota LandCruiser J70 70th Ann Edition(3)

 

نسخه ویژه هفتادمین سالگرد تولید تویوتا لندکروزر با نام  Land Cruiser 70 Series در سپتامبر 2021 وارد نمایندگی‌های تویوتا در استرالیا می‌شود و قیمت آن از 57،777 دلار آمریکا برای نسخه واگن، 58،918 دلار آمریکا برای پیکاپ تک کابین و 60،795 دلار آمریکا برای نسخه پیکاپ دو کابین شروع می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه