شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مینی کوپر الکتریکی
قدرتمند و بدون آلایندگی

 

پس از تیزرها و عکس‌های جاسوسی متعدد که در این شش ماه منتشر شده بود، مینی بالاخره نسخه هاچیک سه در الکتریکی خود را رسما معرفی کرد.


این مدل که رسما مینی کوپر نام دارد در نمایشگاه مونیخ معرفی شد و در دو مدل E و SE عرضه خواهد شد. نسخه پایه از یک موتور الکتریکی که در قسمت جلو نصب شده بهره می‌برد که 181 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این اعداد، مدل E می‌تواند طی مدت زمان 7.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مدل SE مینی کوپر الکتریکی با 214 اسب‌بخار قدرت و 330 نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند شتاب اولیه 6.7 ثانیه را ثبت کند.


نیرو بخش موتور الکتریکی مدل E باتری 40.7 کیلووات نصب شده در زیر مینی کوپر الکتریکی است که می‌تواند با یکبار شارژ 305 کیلومتر بُرد مسافت را در چرخه WLTP تامین کند. این باتری می‌تواند با شارژر 75 کیلووات DC نیز شارژ شود.


در مدل SE ظرفیت باتری 54.2 کیلووات است که با یکبار شارژ 402 کیلومتر بُرد مسافت خواهد داشت. این باتری را نیز می‌تواند با شارژر 95 کیلووات DC به سرعت شارژ کرد. باتری ساده 11 کیلوات AC نیز برای هر دو مدل قابل استفاده است.


طراحی جدید مینی کوپر الکتریکی شاکله اصلی را حفظ کرده اما با المان‌های جدید و به روز ظاهری مدرن‌تر و بسیار جذاب‌تر به خود گرفته تا از نسخه‌های بنزینی و قدیمی کاملا متمایز شود. چراغ‌های گرد سنتی جلو در این نسخه از نوع LED هستند که در کنار جلو پنجره هشت ضلعی که بیشتر آن پوشیده شده، نمایی نوستالژی اما جذاب به مینی کوپر الکتریکی بخشیده است. تنها نکته‌ای که از نیاکان به ارث نبرده و دیگر خبری از آن نیست، دو خط مشکی رنگ کاپوت محسوب می‌شود.


نمای عقب مینی کوپر الکتریکی تغییرات بسیار زیادی نسبت به دیگر مدل‌ها داشته که می‌توان به تغییر طراحی در صندوق عقب اشاره کرد و اصلا شبیه به نمونه‌های قبلی نیست. چراغ‌های کاملا عمودی با گرافیک پرچم انگلیس حالا جای خود را به چراغ‌هایی مثلثی داده که گرافیک آن نیز کمی تغییر پیدا کرده است.


مینی این نمونه را بسیار سیال و آیرودینامیک طراحی کرده و توانسته ضریب درگ را به 0.28 برساند.


طراحان کابین مینی کوپر الکتریکی را به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی و هر آنچه که به نظر آنها اضافه می‌آمد را حذف کرده‌اند. داشبورد حالا میزبان یک نمایشگر گرد 9.4 اینچ است که توسط BMW توسعه پیدا کرده و از سیستم اندروید استفاده می‌کند. سیستم عامل جدید مینی 9، عملکرد بسیار نرم و ساده‌ای دارد که بر فلسفه مینی تاکید دارد. این نمایشگر اطلاعات و سرگرمی به مسیریاب مبتنی بر فضای ابری مجهز شده تا سریع‌ترین و دقیق‌ترین مسیر را پیشنهاد دهد. اتصال به اینترنت پر سرعت و شبکه 5G سفارشی از دیگر امکانات این سیستم تلقی می‌شود.

 


تنها دکمه‌های فیزیکی کابین مینی کوپر الکتریکی، در یک بخش بیضی شکل زیر نمایشگر دیجیتال قرار گرفته‌اند که شامل کلید استارت، مود رانندگی، تغییر وضعیت گیربکس، ولوم صدا و کنترل موسیقی، فلاشر، دوربین و گرمکن شیشه می‌شوند.


فضای ذخیره سازی مینی کوپر الکتریکی در حالت استاندارد 200 لیتر است اما با تا شدن ردیف دوم این فضا به 800 لیتر افزایش پیدا می‌کند.


چهار تریم Essential, Classic, Favoured, JCW برای این خودرو در نظر گرفته شده که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. تریم اسنشیال از صندلی‌های اسپرت بهره می‌برد در حالیکه کلاسیک از پوشش پارچه دو بعدی استفاده می‌کند. تریم Favoured الگویی شبیه به دندان سگ به پوشش پارچه‌ای داشبورد اضافه خواهد کرد و تریم جان کوپر ورک نیز صندلی‌های اسپرت را با ترکیبی از چرم و پارچه و تزئینات قرمز به خریدار ارائه می‌دهد.


مینی کوپر الکتریکی بر روی پلتفرم Spotlight EV توسعه پیدا کرده که توسط BMW و گریت وال ساخته شده است.

نظر دهید


در همین زمینه