شبکه‌های اجتماعی

دانگ فنگ هائوجی، یک کراس اوور جادار و قدرتمند
اتومبیل فارسی - دانگ فنگ ایولوس هائوجی

تصاویر محصول جدید ایولوس منتشر شد

دانگ‌فنگ به تازگی تصاویر رسمی کراس‌اوور متوسط خود را منتشر کرده و قصد دارد این محصول در روزهای آتی به صورت رسمی رونمایی کند. دانگ فنگ ایولوس هائوجی ( 皓极، در لغت به معنی بی‌نهایت درخشان) بر پایه پلتفرم ماژولار DSMA گروه دانگ فنگ طراحی شده و قرار است در نیمه دوم سال 2022 وارد بازر چین شود.


نمی‌توان دانگ فنگ هائوجی از نظر طراحی خودرویی منحصر به فرد دانست. طراحی ساده و مدرن این با المان‌های روز همراه شده است. یک جلوپنجره بسیار بزرگ برای آن در نظر گرفته شده که با نوارهای عمودی (طرح آبشاری) تقسیم بندی شده است. چراغ های جلو مانند بسیار از خودروهای امروزی دو تکه است و چراغ‌های روشنایی روز آن در بخش بالایی تعبیه شده که این بخش گرافیک خاص و منحصر به فردی دارد و به سادگی می‌توان آن را با LEDهای روشنایی روزش تشخیص داد.


در نمای کناری دانگ فنگ هائوجی نیز شاهد طراحی ساده و در عین حال قدرتمند هستیم. چیزی که در این بخش جلب توجه می‌کند، رنگ متفاوت سقف از بدنه است. این تفاوت رنگ در بخش‌هایی مانند رینگ‌ها، دستگیره‌های در و آینه‌های کناری نیز دیده می‌شود. نکته حائز اهمیت در دانگ فنگ هائوجی، فضای پشت ستون C آن است که بیانگر این است که فضای بار بزرگی در این خودرو طراحی شده است. همچنین فاصله نسبتا زیاد بین دو محور عقب و جلو، فضای بزرگی را برای سرنشین‌های این خودرو ایجاد می‌کند.


در نمای عقب دانگ فنگ هائوجی، همان‌طور که انتظار می‌رفت شاهد چراغ‌های متصل به هم هستیم. در قسمتی از چراغ‌های عقب، همان المان گرافیکی چراغ‌های روشنایی روز تکرار شده تا هماهنگی بین نمای عقب و جلو را بیشتر کند. نوشته ایولوس (AEOLUS) که نشان دهنده زیرشاخه‌ای از گروه دانگ فنگ است که هائوجی در آن تولید می‌شود، بین چراغ‌ها خودنمایی می‌کند و دو خروجی اگزوز چهارگوش نیز در دو طرف تعبیه شده است.


هنوز عکسی از نمای داخلی دانگ فنگ هائوجی منتشر نشده و تنها رندرهای سه بعدی دیجیتالی آن در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است. طراحی کلی داشبورد دانگ فنگ هائوجی دو رنگ است، در قسمت بالایی از رنگ روشن و در بخش پایینی از رنگ تیره استفاده شده که ظرافتی خاص را به آن اضافه کرده اشت. دو نمایشگر بزرگ متصل به هم در قسمت بالایی داشبورد و مقابل دید راننده خودنمایی می‌کند که هنوز جزییانی از ابعاد آن‌ها منتشر نشده است. فرمان دانگ فنگ هائوجی نیز به صورت دو شاخه و دی کات (D Cut) طراحی شده که می‌توان آن را خاص و منحصر به فرد دانست. از آنچه در رندرهای دیجیتالی دانگ فنگ هائوجی نمایان است، می‌توان گفت این خودرو به امکاناتی مانند شارژر وایرلس، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.


دانگ فنگ هائوجی با یک موتور بنزینی و یک پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد شد. نمونه هیبریدی هائوجی به سیستم هیبرید MHD دانگ فنگ و باتری‌های سه تایی مجهز خواهد شد. نسخه بنزینی دانگ فنگ هائوجی نیز به یک موتور 1.5 توربو مجهز شده که حداکثر قدرت آن 204 اسب بخار تخمین زده می‌شود و می‌تواند گشتاور حدود 350 نیوتن‌متر تولید کند. نیروی این موتور به واسطه یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


جزییات بیشتر از دانگ فنگ هائوجی پس از رونمایی رسمی آن در 24 فروردین ماه منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید