شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا سنچری
قرن جدید!

 

تویوتا کروان را به حالت کراس‌اوور درآورد و ظاهرا از این تغییرات خوشش آمده و حالا به سراغ لوکس‌ترین مدل خود یعنی سنچری رفته و آن را در قامت یک شاسی بلند معرفی کرده است. از این خودرو به عنوان کالینان ژاپنی یاد می‌شود که با وجود تولید 30 دستگاه در ماه کمی خاص‌تر و انحصاری‌تر و صد البته لوکس‌تر و گران قیمت‌تر از هر مدل دیگر تویوتا خواهد بود.


از نظر طراحی تویوتا سنچری شاسی بلند به نسخه سدان خود پایبند مانده و چهره‌ای آشنا دارد. جلوپنجره مستطیلی با چراغ‌های اصلی افقی تقسیم شده جلو موسوم به à la Genesis فرمت اصلی را ثابت نگه می‌دارد. از نظر ابعاد این شاسی بلند 5205 میلی‌متر طول، 1990 میلی‌متر عرض، 1805 میلی‌متر ارتفاع و 2950 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. نمونه شاسی بلند از سدان کوتاه‌تر اما عریض‌تر است و به جای حمل 5 سرنشین تنها 4 صندلی برای چهار نفر دارد. سوار و پیاده شدن از این شاسی بلند به علت وجود دستگیره بر روی ستون C، رکاب بازشو برقی و زاویه 75 درجه باز شدن درهای عقب بسیار ساده خواهد بود. درها در نسخه‌ای که بج GR دارد مانند مینی ون‌ها به صورت برقی به سمت عقب می‌روند که در نوع خود جالب توجه است.


مانند سدان، این مدل نیز از نشان تویوتا استفاده نمی‌کند و به جای آن نشان ققنوس را بر روی جلو پنجره، عقب و کاپ رینگ‌ها مشاهده خواهید کرد. تویوتا سنچری بر روی پلتفرم TNGA تویوتا توسعه پیدا کرده که برای راحتی بیشتر بخش‌هایی از آن ارتقا داده شده است.


پشت سر ردیف عقب و مابین فضای بار و سرنشینان عقب تویوتا سنچری، چند لایه شیشه شفاف نصب شده تا صدا باد سرنشینان عقب را اذیت نکند. علاوه بر این مورد، مود Rear Comfort وجود دارد که با فعال کردن آن نیرو ترمز و میزان نیرو به چرخ‌های عقب به صورتی منتقل می‌شود که مزاحمتی برای این افراد نداشته باشد.


تویوتا سنچری شاسی بلند از قوای محرکه پلاگین هایبرید بهره می‌برد که شامل پیشرانه درونسوز 6 سیلندر 3.5 لیتر همراه با موتور الکتریکی می‌شود. خروجی ترکیبی این قوای محرکه مانند Lexus TX 550h+ 406 اسب‌بخار است. البته مطمئن خواهیم بود که بیشتر افراد خواهان پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر مدل سدان هستند هرچند که نسل دوم این سدان از تنها پیشرانه 12 سیلندر این شرکت بهره می‌برد.


قیمت تویوتا سنچری شاسی بلند 170 هزار دلار اعلام شده و تویوتا می‌گوید که قابلیت شخصی سازی در این نمونه وجود دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه