شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با مرسدس بنز EQE، یک E کلاس تمام الکتریکی!
اتومبیل فارسی - مرسدس بنز EQE 2023

سدان تمام‌الکتریکی زیبا در مونیخ

 


EQS و EQC یکی از اولین محصولات تمام الکتریکی مرسدس بنز بودند که به صورت انبوه و تحت نام جدید EQ تولید و عرضه شدند. عضو دیگر این خانواده نیز از راه رسیده و در نمایشگاه مونیخ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. EQE 350 شباهت بسیاری به EQS بزرگتر دارد، اگر چه از آن کوتاه‌تر است. طراحی آن را شاید بتوان یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای خودروهای الکتریکی دانست.


ظرفیت باتری‌های این خودرو 90.6 کیلووات‌ساعت است که نیروی مورد نیاز یک الکتروموتور 215 کیلوواتی که روی محور عقب قرار گرفته است تامین می‌کند. قدرت 288 اسب بخاری و گشتاور 530 نیوتن‌متری این اتومبیل تمام الکتریکی توانایی قابل قبولی به عنوان یک سدان لوکس شهری به آن می‌بخشد. سیستم انتقال قدرت در این خودرو به صورت استاندارد نیروی محرکه را روی چرخ‌های عقب به دست می‌دهد اما سامانه 4Matic مرسدس‌بنز نیز به صورت آپشن در دسترس خواهد بود.

 

فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به صورت انتخابی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که زاویه فرمان‌پذیری آن نیز 10 درجه است که عدد قابل توجه‌ای است برای فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب. سیستم تعلیق بادی ایرماتیک بنز به همراه دمپرهای تطبیق‌پذیر آپشن دیگری برای این خودرو منظور شده که می‌تواند در حالت اسپرت و برای سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را تا یک اینچ کاهش دهد و همچنین در سرعت‌های کمتر و به منظور رد کردن برخی موانع و عبور از مسیرهای ناهموار قابلیت افزایش ارتفاع خودرو را می‌دهد.


از جذابیت‌های فنی و طراحی بدنه مرسدس‌بنز تمام الکتریکی EQE که بگذریم، نمی‌توان از کابین چشم‌نواز و صفحه‌های نمایش خارق‌العاده به سادگی گذشت. شیشه منحنی 56 اینچی سرتاسر داشبورد کشیده شده و سه نمایشگر بزرگ 17.7، 12.3 و 12.3 اینچی را پوشش می‌دهد. افزون بر این یک حسگر انگشت برای اهراز هویت راننده‌ها نیز وجود دارد. از آن جا که اتومبیل مورد بحث یک مرسدس‌بنز الکتریکی است که آرزوهای بزرگی در سر دارد بدیهی است که مجهز به آخرین دست‌آوردهای ایمنی این خودروساز بزرگ آلمانی باشد.


مرسدس بنز EQE 350 با مدل 2023 عرضه خواهد شد و تولید آن نیز از نیمه سال آینده میلادی شروع خواهد شد. اما قیمت گذاری آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه