شبکه‌های اجتماعی

اومودا 5، چری تکامل یافته
Automobile Farsi - Omoda 5

اولین کراس‌اوور بعد از معرفی برنامه Chery 4.0

 

 

در نمایشگاه خودروی گوانگژو بود که برای اولین بار اسم اومودا 5 (omoda) مطرح شد. اومودا 5 در واقع اولین محصول شاسی‌بلند چری است که بعد از سیر تکامل این شرکت موسوم به Chery 4.0 Era Full-Domain Global Power Architecture، طراحی و ساخته شده است.

 

      بخوانید -> نگاهی به سیر تکامل تکنولوژی محصولات چری

 

از مشخصه‌های ظاهری اومودا 5 می‌توان به جلو پنجره بزرگ تشکیل شده از چهارگوشه‌های نامنظم نام برد که در کناره‌های آن چراغ‌های جلو LED قرار گرفته و خط باریکی نیز بالای آن قرار دارد که خط نوری را بالای جلوپنجره را ایجاد می‌کند که به جذابیت ظاهری این کراس‌اوور چری افزوده‌است.

 

طراحی فضای جانبی اومودا 5 بیشتر به خطی معطوف می‌شود که از چراغ‌های عقب شروع شده تا زیر پنجره قسمت عقب می‌آید و امتداد آن را در پایین درها می‌بینیم که به نوعی به خطوط قوس چرخ‌ها نیز متصل است. استفاده از خطوط نارنجی و به نوعی مشخص کردن خطوط ایرودینامیکی جذابیت بیشتری به این مدل چری داده است. یکی از مشخصه‌های چشم‌نواز در این طراحی این اتومبیل خطوطی است که باعث ایجاد سایه در فضای جانبی اتومبیل شده که به زیبایی آن اضافه می‌کند.

 

نمای عقب چری اومودا 5 در واقع نشان می‌دهد که این کراس‌اوور یک فست‌بک حرفه‌ای است و سعی شده المان‌های یک اتومبیل اسپرت در آن استفاده شود، اگزوزها در دو طرف عقب خودرو در پایین‌ترین نقطه ممکن قرار دارند، خطی که از فضای جانبی تا چراغ‌های عقب کشیده شده بود یک خط افقی زیر پنجره عقب ایجاد کرده که زیر آن لوگو و دو چراغ عقب در طرفین را پدید آورده است. در نمای عقب اتومبیل، خطی در میانه به صورت افقی رسم شده که به قوس چرخ‌ها متصل است و در شکل گیری نمای عقب اتومبیل نقش بسزایی ایفا می‌کند و OMODA 5 و مشخصات فنی پیشرانه نیز بالای این خط قرار گرفته‌اند

 

از نظر ابعاد و اندازه چری اومودا 5 کراس‌اوور سایز متوسط به حساب می‌آید، طول این اتومبیل 4400 میلی‌متر و عرض و ارتفاع آن به ترتیب 1830 میلی‌متر و 1585 میلی‌متر است. فاصله دو محور اومودا، 2630 میلی‌متر است.

 

در داخل کابین چری اومودا 5، استفاده از عناصر مشکی رنگ بسیار قالب است. در کنار آن از رزگلد در فضای کابین استفاده شده که در حاشیه دریچه‌های تهویه هوا بیشتر به چشم می‌خورد. از همین رنگ در فرمان سه پره این کراس‌اوور چری استفاده شده است. المان دیگری که به پایه ثابت خودروهای چینی تبدیل شده است، ترکیب دو نمایشگر است، نمایشگر بزرگ‌ امودا 5 متشکل از دو   LCD 12.3 اینچی برای ابزار و اطلاعات و سرگرمی است.

 

از نظر پیشرانه اومودا 5 دارای پیشرانه سری کونپنگ 1.6 لیتری TGDI با حداکثر قدرت 197 اسب‌بخار و حداکثر  گشتاور 290 نیوتن‌متر است. از سوی مدیران چری گفته شده نسخه‌های الکتریکی و هیبریدی این خودرو نیز عرضه خواهد شد. طبق گفته‌ها قرار است چری اومودا 5 سه ماهه دوم سال 2022 به بازار عرضه شود.

 

      بخوانید -> فونیکس (Fownix)، برند لوکس مدیران خودرو رونمایی شد 

 

به نظر می‌رسد چری برای سال 2022، 5 محصول برای بازار روسیه در نظر گرفته است که یکی از این محصولات چری اومودا 5 است بعید نیست با توجه به رونمایی از برند فونیکس، برند لوکس محصولات مدیران خودرو یکی از محصولاتی که این شرکت در آینده به بازار ایران معرفی کند، چری اومودا 5 باشد. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه