شبکه‌های اجتماعی

اشکودا فابیا مونته کارلو، هاچ‌بک آرام با ظاهری اسپرت
Automobile Farsi - Skoda Fabia Monte Carlo

از دلایل اسم‌گذاری تا تعدد پیشرانه‌ها

 

 

اشکودا فابیا مدت‌هاست که نسخه RS را در سبد محصولات خود نمی‌بیند و نسل جدید آن نیز از این گزینه بی‌بهره است اما اشکودا فابیا مونته کارلو اسپرت همچنان در سبد محصولات این برند جمهوری چک است و برای بازار اروپا طراحی شده و خانواده کاملی برای اشکودا خواهد داشت.

 

اشکودا از سال 2011 از پسوند مونته کارلو برای خودروهای سبک، اسپرت و کامپکت خود استفاده می‌کند. این نام برای یادآوری موفقیت‌های گذشته این برند چک در رالی مونته کارلو است. نسخه‌های اسپرت مدل‌های بزرگ مانند سوپرب، اکتاویا، کودیاک و کاروک با پسوند Sportline مشخص می‌شوند.

 

در ظاهر، اشکودا فابیا مونته کارلو جدید با هاچ‌بک پایه اشکودا فابیا در اگزوز عقب، چرخ‌های آلیاژی 16 اینچی با قابلیت ارتقا به 17 و 18 اینچی، رکاب درها و ضربه‌گیرها  و همچنین تزئینات مشکی این اتومبیل متفاوت است. استفاده از رنگ قرمز در کابین اشکودا فابیا مونته کارلو کاملا به چشم می‌خورد. نسخه مونته کارلو دارای صندلی‌های جلو با پشتی سر یکپارچه، فرمان سه پره با لبه کوتاه، پدال‌های فلزی و داشبوردی از جنس فیبر کربن است. نمایشگر ابزارهای پشت فرمان تا حدی باعث تغییر در گرافیک داشبورد جلو شده است.

 

شاسی اشکودا فابیا مونته کارلو کاملا همانی است که در اتومبیل پایه استفاده شده است و همچنین همان پیشرانه نیز به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است اما به طور کلی 4 پیشرانه برای این مدل هاچ‌بک اشکودا در نظر گرفته شده که بین 75 تا 148 قدرت دارند.

 

پیشرانه‌هایی که بیش از 100 اسب‌بخار قدرت دارند از جعبه دنده 5 سرعته دستی برخوردار بوده و همچنین برای نسخه‌های مختلف با قدرت‌های متفاوت در پیشرانه این اتومبیل دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و 7 سرعته DSG اتوماتیک نیز قابل سفارش است. قدرتمندترین اشکودا فابیا مونته کارلو 8 ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 225 کیلومتر بر ساعت است.

 

اشکودا فابیا مونته کارلو هاچ‌بک تا پایان بهار 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه