شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئوروس کامندانت
اتومبیل فارسی - آئوروس کامندانت
گران‌تر از کالینان

 

 قطعا نام آئوروس را به خاطر خودرو رئیس جمهور روسیه بارها شنیده‌اید. شرکت نوظهور آئوروس سال 2018 با سرمایه‌گذاری سه شرکت آغاز به کار کرد. مالکیت این خودروسازی به تفکیک سرمایه‌گذاری به شرح زیر است؛ NAMI با 63 درصد، Tawazun Holding با 36 درصد و Sollers JSC با 0.5 درصد سهام آن را در اختیار دارند. حالا آئوروس جدیدترین محصول خود در کلاس شاسی بلند‌های فوق لوکس را با نام کامندانت معرفی کرده تا در کنار لیموزین و نسخه سدان سنات قرار بگیرد. خودروهای لوکس در روسیه متعلق به الگاریش‌ها است که از نظر سیاسی نیز دارای جایگاه خاصی هستند.


خودرو کامندانت به هدف ایجاد آسایش بی عیب و نقص در هر مسیر و سفر طراحی شده و از نظر کلاس در کنار بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان قرار می‌گیرد. نام رولزرویس آورده شد و قطعا نمی‌توان شباهت بسیار زیاد این خودرو را به واسطه فرم جلو پنجره بزرگ 22 لَت و چراغ‌های LED جلو به این برند را انکار کرد. در نمای کناری، کاپوت کشیده، شیشه‌های دو جداره، خط شانه برجسته و رینگ‌های کروم که سایز آن از 20 تا 22 متغیر خواهد بود توجه را به خود جلب می‌کند. نمای عقب ساده اما شکیل طراحی شده و تنها دو مورد در این قسمت نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند، خروجی اگزوز مربعی و چراغ‌های LED که مانند حرف C انگلیسی هستند.


از نظر ابعاد، کامندانت دارای طول 5380 میلیمتر، عرض 2004 میلیمتر، ارتفاع 1820 و فاصله بین دو محور 3100 میلیمتر است. برای مقایسه و فهم بهتر اعداد باید بگوئیم این خودرو از هر نظر از بنتایگا بزرگتر و تنها از نظر طول کلی خودرو از کالینان بیشتر خواهد بود. سیستم تعلیق تطبیقی بادی این خودرو اجازه می‌دهد تا فاصله با زمین این SUV به 260 میلی‌متر برسد.


با ورود به داخل کابین کامندانت با فضایی بسیار لوکس با متریالی به شدت با کیفیت رو به رو خواهید شد. کابین با چرم ناپا و تزئینات متالیک همراه با تریم چوب ( با قابلیت انتخاب بین سه رنگ سیاه، Silver Birch Burl و یا Dark Brown Ash ) پوشیده شده است. ساعت آنالوگ، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی عریض، سیستم تهویه مطبوع 4 نقطه‌ای، امبینت لایت، هدآپ دیسپلی، دوربین 360، درب صندوق عقب برقی، شیشه جلو گرم شونده، سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، نگهدارنده لیوان با قابلیت گرم و یا سرد نگه‌داشتن و پد شارژر وایرلس عقب و جلو تکمیل کننده جنبه لوکس و امکانات رفاهی و ایمنی کابین خواهند بود.

 


با توجه به کلاسی که این شاسی بلند در آن قرار گرفته ، صندلی‌های عقب به صورت تکی نصب شده که از ماساژور و سردکن و گرمکن برخوردار هستند. این تنظیمات از روی کنسول میانی این دو صندلی که آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده تنظیم می‌شوند. میز، دو نمایشگر دیجیتال سیستم اطلاعات و سرگرمی، مینی بار همراه با یخچال و آینه از دیگر امکانات ردیف عقب به حساب می‌آیند. این شرکت به خریداران این امکان را می‌دهد تا بتوانند خودرو خود را به صورت شخصی سازی شده سفارش دهند. رنگ‌های بدنه ویژه، شخصی‌سازی پلاک رکاب‌های داخلی، گلدوزی نشان خاص بر روی پشت سری‌ها، روکش تزئینات ویژه و تریم‌های منحصر به فرد از جمله امکاناتی است که آئوروس می‌تواند برای خریداران انجام دهد.


قوای محرکه این شاسی بلند لوکس از نوع 8 سیلندر 4.4 لیتر توئین توربو به همراه یک سیستم هایبرید ملایم است که می‌تواند 590 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال قدرت به هر چهارچرخ توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. با این مشخصات این شاسی بلند سنگین وزن با 3.235 کیلوگرم می‌تواند طی مدت زمان 6.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 و سپس در صورت ادامه به بیشینه سرعت 220 کیلومتر بر ساعت برسد. با وجود سیستم هایبرید، مصرف سوخت ترکیبی این روس غول‌پیکر با 18.5 لیتر در هر 100 کیلومتر همچنان بسیار زیاد است.


جالب می‌شود بدانید کامندانت با قیمت پایه 580.784 دلار از رولزرویس کالینان با قیمت 350.000 دلار گران‌قیمت‌تر می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه