شبکه‌های اجتماعی

SWM G05، اولین خودروی بازار ایران با آلایندگی یورو6
Automobile farsi - SWM G05

کراس اوور هفت نفره سیف خودرو رونمایی شد

 

هفته گذشته بود که تصاویر جاسوسی از SWM G05 منتشر شد و حالا به فاصله ای کوتاه، سیف خودرو به صورت رسمی از این کراس‌اوور هفت نفره خود رونمایی کرد. خودرویی که دومین محصول SWM در بازار ایران به شمار می‌رود و پس از ناکامی سیف خودرو در عرضه بیسو T5، دومین تلاش این شرکت برای عرضه یک کراس اوور هفت نفره در بازار ایران محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی SWM G05

SWM G05 از نظر انداره دارای طول، عرض و ارتفاع 4750، 1860 و 1780 میلی‌متری است و فاصله بین دو محور آن به 2750 میلی‌متر می رسد. خودرویی که نظر اندازه می‌توان آن را با هیوندای سانتافه مقایسه کرد، اما از نظر استایل بدنه تفاوت زیادی با آن دارد. SWM G05 در حقیقت نسخه به روز شده SWM X7 است. این خودرو در سال 2016 به عنوان نخستین خودروی اس دبلیو ام معرفی شد و حالا پلتفرم بهبود یافته آن برای محصول جدید سیف خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.


با این بهبود صورت گرفته در پلتفرم، SWM تغییراتی را در طراحی ظاهری G05 نیز اعمال کرده است. در نمای جلو یک جلوپنجره بسیار بزرگ کرومی با خطوط عمودی و برجسته خودنمایی می‌کند. هر چند طراحان این شرکت تلاش کرده‌اند طراحی کلی از محصولات ب ام و فاصله بگیرد، اما هنوز برخی جزییات مانند گرافیک چراغ‌های جلو و فرم دو تایی LEDهای روشنایی روز، محصولات این غول آلمانی را تداعی می‌کند. در نمای عقب نیز همین رویکرد وجود داشته و از شباهت به خودروهای ب ام و کاسته شده است. در این بخش یک چراغ چند تکه متصل و مطابق با ترند روز برای SWM G05 طراحی شده و شاهد استفاده از خروجی های اگزوز فیک در قسمت پایینی سپر هستیم.


SWM G05 با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر در ایران عرضه خواهد شد. این موتور با کد SW15T شناخته می‌شود و با پیشرانه مورد استفاده در SWM G01 که با کد DG15T شناخته می‌شود تفاوت جزیی دارد. این تفاوت شامل 10 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر و استاندارد آلایندگی یورو 6 می‌شود که این محصول را به اولین خودروی بازار ایران با استاندارد آلایندگی یورو 6 تبدیل می‌کند. یک جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک نیروی تولید شده توسط این موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.


تجربه کوتاه رانندگی با این خودرو نشان داد این ترکیب موتور و گیربکس به خوبی از پس وزن 1595 کیلوگرمی SWM G05 بر می‌آید و دست‌ کم در شتاب اولیه عملکردی رضایت بخش به جا می‌گذارد. همچنین عملکرد ترمزهای این خودرو راضایت بخش است و می‌توان گفت در دست‌اندازها و مسیرهای ناهموار عملکردی نرم از خود به نمایش می‌گذارد و سر و صدای اضافه از کابین شنیده نمی‌شود.

 

فضای داخلی و امکانات SWM G05

مهم‌ترین المان طراحی داخلی SWM G05 را پس از فضای کابین بزرگ آن، می‌توان نمایشگر 12 اینچی عمودی آن دانست که در مرکز داشبورد قرار گرفته است. نمایشگری که به سبک محصولات تسلا طراحی شده و با کمی توجه بیشتر حتی می‌توان نمای کلی داشبورد SWM G05 را نیز شبیه به تسلا مدل S دانست. این نمایشگر لمسی، به عنوان ابزاری واحد برای کنترل تجهیزات مختلف این خودرو محسوب می‌شود؛ از کنترل سیستم صوتی و تجهیزات کمکی مانند نمایش تصویر 360 درجه محیط خودرو گرفته تا کنترل سیستم تهویه مطبوع. یک ردیف کلید فیزیکی نیز زیر این نمایشگر تعبیه شده که با الگوبرداری از ترند روز به صورت نواری باریک و برجست طراحی شده، اما کیفیت ساخت کلیدهای آن چندان دلچسب نیست. علاوه بر این یک نمایشگر 4.3 اینچی نیز پشت فرمان تعبیه شده تا اطلاعات رانندگی را پیش روی راننده قرار دهد.


پوشش صندلی ها، تودری‌ها و قسمت بالایی داشبورد با پوشش چرمی همراه شده که در برخی نمونه‌ها دوخت با نخ قرمز رنگ آن را تکمیل می‌کند. رینگ‌های 18 اینچی، سانروف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌ها و ... از امکانات معمولی SWM G05 به شمار می‌رود، اما سیف خودرو قصد دارد این محصول را با تجهیزاتی ویژه از جمله سیستم هشدار بار اضافی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، رادار پارک، دوربین 360 درجه، دستیار شروع حرکت در سربالایی در بازار ایران ارائه خواهد کرد.

 

زمان عرضه SWM G05 در ایران
سیف خودرو تاریخ عرضه SWM G05 در بازار ایران را سال 1400 اعلام کرده، اما در خصوص زمان دقیق آن چیزی نگفته است، با این حال به نظر می‌رسد با توجه به فرآیند دریافت مجوز استاندارد، عرضه این خودرو در میانه سال 1400 انجام شود. قیمت این خودرو نیز در زمان فروش و عرضه آن مشخص خواهد شد، با این حال قیمت این خودرو در بازار چین بسته حدود 16.100 دلار است.
SWM موفق شده در سال 2020 حدود 23 هزار دستگاه از G05 را در بازار چین عرضه کند، که با این میزان فروش به پرفروش تریم محصول SWM تبدیل شده است. SWM G05 با توجه به ظرفیت هفت سرنشین، در بازار ایران با خودروهایی مانند بهمن فیدلیتی و فردا SX6 رقابت خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه