شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فازسی - فراری روما اسپایدر
اسب جدید در اصطبل فراری

 

فراری روما سال 2019 معرفی شد و از سال 2020 به تولید رسید. این خودرو بر اساس پلتفرم پُرتوفینو توسعه پیدا کرد و در دسته بندی گرندتوررهای 2+2 سقف ثابت قرار می‌گیرد. حالا فراری، نسخه اسپایدر روما را با سقف پارچه‌ای معرفی کرده تا تعداد نسخه‌های روما به دو برسد.


با این تغییر، تنها طراحی عقب روما تغییر پیدا می‌کند و شیشه عقب نسبت به نسخه استاندارد کوچک‌تر می‌‌شود و عرشه عقبی برای پنهان کردن سقف کشیده‌تر شده است و تنها چراغ‌ها و اسپویلر فعال فیبرکربن ثابت می‌ماند.


فراری مانند گذشته، به خریداران اسپایدر روما فرصت می‌دهد تا رنگ پارچه و دوخت متضاد آن را بنا به سلیقه خود انتخاب کنند. برای اینکه جریان هوا که در انتها متلاتم‌تر می‌شود سرنشینان عقب را اذیت نکند، یک بادگیر از پشت بیرون خواهد آمد تا این جریان را کنترل کند. سقف پارچه‌ای اسپایدر روما می‌تواند طی مدت زمان 13.5 ثانیه در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بسته شود.

 


قوای محرکه نسخه اسپایدر مانند نسخه کوپه از نوع 8 سیلندر 3.9 لیتر توئین توربو است که 612 اسب‌بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو و گشتاور توسط گیربکس 8 سرعته دو کلاچه به چرخ عقب منتقل می‌شود. فراری تخمین می‌زند روما اسپایدر طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

حداکثر سرعت فراری اسپایدر روما 320 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. شاید تصور کنید، سقف پارچه‌ای روما باعث کاهش وزن این خودرو شود اما این نسخه 84 کیلوگرم از نسخه سقف ثابت سنگین‌تر شده که دلیل آن مکانیزم باز و بسته شدن و بادگیر برقی عقب است.


فراری روما باید راحتی سرنشینان خود را تامین کند، از این رو این خودرو در جلو از صندلی‌های 18 جهته برقی با گرمکن بهره می‌برند که گرمکن گردن به صورت سفارشی بر روی آن نصب می‌شود. داخل کابین کاملا شبیه به نسخه سقف ثابت طراحی شده که می‌توان به کنسول میانی سر تا سری، نمایشگر 8.4 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان اشاره کرد.


قیمت و زمان عرضه این خودرو مشخص نشده است.

نظر دهید