شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پینین فارینا باتیستا
Pininfarina Battista Edizione Nino Farina

 

5 سال از معرفی پینین فارینا باتیستا می‌گذرد و نسخه‌های تولیدی نیز سال 2022 به دست مشتریان خود رسید. اکنون نسخه‌ای ویژه وجود دارد که به تاریخچه این شرکت و مسابقات فرمول یک ادای احترام می‌کند.


این نسخه ویژه Battista Edizione Nino Farina نام دارد و همانطور که از نام آن متوجه شدید، این مدل به نینو فارینا برادرزاده باتیستا اولین قهرمان رسمی F1 در سال 1950 ادای احترام می‌کند. نینو با خودرو آلفارومئو به این عنوان دست پیدا کرده بود.


پینین فارینا باتیستا با پکیج ظاهری که با رنگ اصلی Rosso Niro و نوار‌های Bianco Sestriere و Iconia Blu پوشیده شده از نسخه‌های عادی تمیز داده می‌شود. سقف، قسمت بالای درها، قسمت بالای کاپوت و آینه‌ها با توجه به جنس فیبرکربن به رنگ مشکی هستند که تضاد خوبی را ایجاد کرده‌اند. تکمیل کننده بخش ظاهری این سوپر اسپرت رینگ‌های طلایی و گرافیک 01 جلو گلگیر عقب خواهد بود.


داخل کابین پینین فارینا باتیستا مملو از جنس چرم همراه با صندلی‌های دو رنگ با نشان Nino Farina است. برای کنتراست بیشتر، داخل کابین از رنگ قرمز و آبی بیشتری استفاده کرده‌اند. در کنار این موارد فیبرکربن و آلومینیوم نیز به وفور یافت می‌شود. همانطور که بالاتر اشاره شد، تنها 5 دستگاه از پینین فارینا باتیستا تولید خواهد شد که داخل در هر کدام از این نمونه‌ها لحظه‌ای خاص از زندگی فارینا را به همراه خواهد داشت تا هر 5 دستگاه با دیگری متفاوت باشد.


هیچ تغییری در قوای محرکه پینین فارینا باتیستا صورت نگرفته و همچنان این نمونه نیز با موتورهای الکتریکی ریماک که مجموعا 1877 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند به دست مشتریان می‌رسد. هر چرخ موتور خود را دارد که برای انتقال قدرت از باتری 120 کیلووات ساعت نیرو می‌گیرند. شتاب اولیه پینین فارینا باتیستا زیر 2 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 349 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. این خودرو یکی از سریعترین خودروهای تولیدی در جهان محسوب می‌شود. اگر مالکین با دریچه گاز مهربان باشند، باتری این خودرو با شارژ کامل می‌تواند بُرد مسافت 482 کیلومتر را تامین کند.


پینین فارینا در خصوص قیمت این نمونه صحبتی نکرده اما باید بدانید که قیمت نسخه استاندارد 2.2 میلیون دلار است پس برچسب نهایی این نمونه باید بالای 2.2 میلیون دلار قیمت داشته باشد.

 

نظر دهید