شبکه‌های اجتماعی

مروری بر رنو تالیانت، جانشین جدید رنو سیمبل
اتومبیل فارسی - رنو تالیانت

به بهانه شروع تولید در ترکیه

 

رنو بر اساس استراتژی خود قصد دارد خودروهای گران قیمت خود را با برند رنو و ارزان‌ترها را با برند زیرمجموعه‌اش، داچیا ارائه کند. این شرکت اما برای بازارهای خاورمیانه همچون ترکیه، نسل سوم لوگان را با برند خود و با نام رنو تالیانت عرضه خواهد کرد. خودرویی که جایگزین سیمبل به شمار می‌رود. اگر رنو همچنان در بازار ایران بود امروز باید شاهد تولید رنو سیمبل در کشور و واردات رنو تالیانت بودیم. هرچند لوگان نسل سوم که از سوی داچیا به بازار عرضه شده با رنو تالیانت از نظر طراحی تفاوت دارند.

 

AutomobileFarsi Renault Taliant TR Ed 5

 

رنو تالیانت دارای سپرهای متفاوت و کاپوت برجسته‌تری است و از نظر طراحی درها نسبت به لوگان تغییر نکرده است، اما چراغ‌های عقب قسمت اضافی تا روی در صندوق بار دارد که به ابهت این اتومبیل افزوده است.


از نظر ابعاد و اندازه سدان رنو تالیانت مشابه داچیا لوگان نسل سه بوده و طول آن 4396 میلی‌متر بوده که 38 میلی‌متر بزرگ‌تر از نسل قبل است. فاصله دو محور این اتومبیل 2649 میلی‌متر بوده که باز هم 14 میلی‌متری بزرگ‌تر از سیمبل است، همچنین به ترتیب عرض و ارتفاع رنو تالیانت 1848 و 1501 میلی‌متر است. برای رنو تالیانت می‌توان از چرخ‌ها 15 یا 16 اینچی استفاده کرد و یکی مشخصات فوق العاده آن حجم 628 لیتری صندوق عقب است.

 

رنو تالیانت و داچیا لوگان نسل سوم هر دو روی پلت‌فرم ماژولار CMF-B شرکت رنو بنا شده و معماری شاسی دو خودرو نیز یکسان است. به جای فرمان هیدرولیکی از فرمان برقی در این خودرو استفاده شده و همچنین از سیستم نظارت نقاط کور در تالیانت بهره گرفته شده است. ترمز پارک تالیانت برقی شده و فرمان آن در ارتفاع و همچنین در عمق قابل تنظیم است.

 

AutomobileFarsi Renault Taliant TR Ed 8

 

رنو تالیانت ارائه شده برای بازار ترکیه با لوگان اروپایی متفاوت است، به عنوان مثال، فرمان و دریچه‌های تهویه خودرو از نظر طراحی متفاوت است. لوگان عرضه شده برای بازار اروپا از ابتدا فاقد سیستم رادیویی بود، اما این امکان را می‌دهد تا خودرو به سیستم گوشی‌های هوشمند با USB یا بلوتوث متصل شده، اما در مدلی که بازار ترکیه عرضه شده است علاوه بر همه امکانات ذکر شده نمایشگر تک رنگ کوچکی نیز به این سیستم اضافه شده است. هر دو مدل ذکر شده از نمایشگر لمسی 8 اینچی برخوردار است. نسخه مجهز رنو تالیانت به صورت انتخابی به سیستم تهویه مطبوع، سنسور نور و باران، دوربین دید عقب، استارت بدون کلید و میز تاشو برای سرنشینان عقب مجهز می‌شود.


از نظر پیشرانه رنو تالیانت و لوگان نسل سوم یکسان هستند. تنها یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری که در نسخه SCe پایه با تنفس طبیعی توان تولید 65 اسب‌بخار را دارد و با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی جفت می‌شود. با این ترکیب، 17 ثانیه طول می‌کشد تا رنو تالیانت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. یک نسخه قدرتمندتر از این موتور نیز برای تالیانت عرضه می‌شود که به توربو مجهز شده و از سری پیشرانه‌های TCe رنو محسوب می‌شود. قدرت این موتور به 90 اسب بخار افزایش یافته و با دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا CVT از سری X-Tronic قابل ارائه است. تالیانت به ترتیب با این ترکیب‌ها می‌تواند در 11.7 و 13.9 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همین موتور یک نسخه گازسوز هم دارد که توان آن به 100 اسب بخار می‌رسد، اما تنها می‌توان آن را به یک جعبه دنده دستی سفارش داد.


رنو تالیانت تولید ترکیه اکنون برای فروش در بازار محلی آماده شده است. در حالی که رنو سیمبل (نسل دوم لوگان) با قیمتی حدود 16800 دلار در این بازار به فروش می‌رسد، پیش بینی می‌شود رنو تالیانت در محدوده قیمتی 20000 دلار قیمت گذاری شود. از خودروهای قابل مقایسه رنو تالیانت می‌توان به نسخه اروپایی کیا ریو با قیمت 19400 دلار و تویوتا کرولا با قیمت 25000 دلار اشاره کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه