شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان اسکای لاین نیسمو
محدود به 1000 دستگاه

 

شاید ابتدا برایتان عجیب باشد که اسکای لاین را در قامت سدان و نه کوپه اسپرت می‌بینید. به همین دلیل پیش از اینکه این نمونه را معرفی کنیم، کمی به تاریخچه اسکای لاین می‌پردازیم.


اسکای لاین ابتدا یکی از مدل‌های کمپانی Prince Motor بود که 1957 فعالیت می‌کرد. سال 1967 نیسان این کمپانی را خریداری می‌کند و این نام به محصولات این شرکت اضافه می‌شود. از سال 1957 تا 1964 Prince Skyline ALSID-1 و مشتقاتش تولید می‌شدند که آن را عملا جزئی از نسل اول این مدل محسوب می‌کنند. نیسان اسکای لاین نیسمو در پیکربندی سدان، کوپه، کانورتیبل و حتی ون تولید می‌شد و از سری G پیشرانه‌های پرینس موتور استفاده می‌کرد.


اولین نسخه GT-R که آن را بیشتر از دیگر مدل‌ها می‌شناسید در نسل سوم و سال 1969 با پیکربندی 4 در معرفی و دو سال بعد نسخه کوپه آن به بازار عرضه شد. از آن روز به بعد 13 نسل از اسکای لاین در پیکربندی‌های سدان، کوپه، استیشن، کراس‌اوور، کانورتیبل و حتی پیکاپ تولید شدند که موفقیت‌های بسیاری کسب کردند.


نیسان پیش از این اعلام کرده بود اسکای لاین نیسمو جدید را 8 آگوست رونمایی می‌کند و حالا زمان آن فرا رسید. شایعات بسیاری پیرامون نسخه هایبرید وجود داشت که محقق نشد و این نمونه نیز از پیشرانه درونسوز بهره می‌برد.

 


نیسان اسکای لاین نیسمو از سیستم تعلیق ویژه برای کاهش بادی رول استفاده می‌کند که متاسفانه جزئیات فنی دقیقی برای توضح آن وجود ندارد. اسکای لاین نیسمو بر روی رینگ‌های 19 اینچ Enkei با تایرهای چسبنده سوار شده که سبک‌تر، عریض‌تر و قوی‌تر از دیگر نمونه‌های ساخته شده تا به امروز است. با افزایش سایز رینگ، تایرهای عقب پهن‌تر شده‌اند که در زمان ترمزگیری برای کاهش خط ترمز، به سیستم ABS و لنت‌های ارتقا یافته کمک می‌کند.


از نظر قوای فنی، نیسان اسکای لاین نیسمو به نیسان Z Nismo که اخیرا معرفی شده شباهت دارد. نیسان اسکای لاین نیسمو از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو بهره می‌برد که 420 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو از مودهای اسپرت و اسپرت پلاس استفاده می‌کند که هر کدام انتخاب شود بنا به شرایط، رفتار گیربکس 7 سرعته اتوماتیک این خودرو را تغییر می‌دهد.


مانند اکثر خودروهایی که از این کیت استفاده می‌کنند، نمای رو به رو و عقب نیسان اسکای لاین نیسمو از استایل مخصوص نیسمو تبعیت می‌کند. رکاب جانبی، چراغ‌های ارتقا یافته، سپر‌ها و تزئینات قرمز و مشکی خارج و داخل از دیگر تغییراتی هستند که این کیت بر روی اسکای لاین اعمال کرده است. این خودرو عملا با نمونه 400R تفاوتی ندارد و تنها تغییراتی که در این بخش وجود دارد به صندلی‌های ریکارو، نوشته‌های نیسمو و تزئینات فیبرکربن کنسول میانی معطوف می‌شود.


نیسان اسکای لاین نیسمو در ماه سپتامبر و تنها در بازار ژاپن به تعداد 1000 دستگاه عرضه خواهد شد. 900 دستگاه به صورت استاندارد و 100 دستگاه به صورت Skyline Nismo Limited versions در نظر گرفته شده که ادای احترامی به نسخه کلاسیک 1964 یعنی S54A-1 Skyline GT است. قیمت این نمونه از 55 هزار دلار آغاز می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه