شبکه‌های اجتماعی

اینرودز، محصول جدید بهمن موتور در آستانه رونمایی
اتومبیل فارسی - بهمن اینرودز روی بیلبورد

راهکاری تازه برای حمل و نقل‌های درون شهری


شرکت بهمن موتور از سال گذشته محصولات جدیدی را وارد بازار کرده و بر اساس اعلام مدیران این شرکت، این روند تا ماه‌های آتی ادامه دارد و چهار خودروی دیگر به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد. به جز فیدلیتی پرستیژ، دیگنیتی پرستیژ و بهمن رسپکت سدان، این شرکت به دنبال عرضه یک پنل ون کوچک به نام اینرودز (Inroads) است که این روزها بیلبوردهای آن در سطح شهر تهران اکران شده است، هر چند که هنوز بهمن موتور این خودرو را به صورت رسمی رونمایی نکرده است.


بهمن اینرودز در واقع همان دانگ فنگ C35 است که به زودی از سوی بهمن موتور وارد بازار خواهد شد. بر اساس آن چه تا کنون مدیران گروه بهمن در خصوص این محصول اعلام کرده‌اند، تولید بهمن اینرودز در ایران با داخلی‌سازی 50 درصدی آغاز خواهد شد.


امروزه با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای نوین، فروش خودروهای تجاری سبک مانند مینی‌تراک‌ها و پنل‌ون‌ها و خودروهای دیگری که برای حمل بار مناسبند و تردد آن‌ها در سطح شهر دردسر کم‌تری نسبت به کامیونت و خودروهای تجاری بزرگ‌تر دارد، افزایش یافته است. گروه بهمن نیز با همین رویکرد قصد دارد اینرودز را وارد بازار ایران کند تا جایگزینی امروز‌ی برای وانت‌های نیم تنی پیش روی مشتری‌های ایرانی قرار دهد.


بهمن اینرودز احتمالا با یک موتور 1.5 لیتری (1498 سی‌سی) تنفس طبیعی در ایران عرضه خواهد شد که توان تولید 109 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. یک جعبه دنده 5 سرعته نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. با این ویژگی‌های اینرودز می‌تواند به حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در هر 100 کیلومتر تنها 7.1 لیتر بنزین می‌سوزاند. این اعداد نشان می‌دهد بهمن اینرودز از نظر قدرت در ردیف خودروهایی مانند تندر پیکاپ و بالاتر از سایپا 151 و ایکو آریسان قرار می‌گیرد. ترمزهای بهمن اینرودز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. طول، عرض و ارتفاع بهمن اینرودز به ترتیب 4500، 1680 و 2000 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 3050 میلی‌متر اعلام شده است.


بهمن اینرودز بر پایه یک شاسی نردبانی با 9 اتصال عرضی طراحی شده و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک فرسون مستقل است و در عقب از فنر شمش 5 لایه غیرمستقل بهره می‌برد.


بر اساس کاتالوگ‌های خارجی، وزن خالص بهمن اینرودز 1290 کیلوگرم و وزن نهایی آن 1970 کیلوگرم است. این بدان معناست که اینرودز با دو سرنشین توان حمل باری با وزن حدودی 500 کیلوگرم را دارد. کابین مسقف این پنل ون دارای ابعاد 2550، 1480 و 1280 میلی‌متر است که فضایی حدود 4.8 متر مکعب را برای قرار دادن بار در اختیار می‌گذارد.


درون کابین این خودرو از موادی با کیفیت بسیار ضعیف استفاده شده و امکاناتی حداقلی مانند شیشه بالابرهای برقی، سیستم صوتی به همراه دو اسپیکر، جا لیوانی و سیستم تهویه دستی برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه‌هایی که برای بازار چین و اندونزی عرضه می‌شود، فاقد کیسه‌ هوا است، و باید تا زمان رونمایی این خودرو منتظر ماند و دیده که آیا بهمن موتور، اینرودز را با کیسه هوای برای سرنشین‌های جلو عرضه می‌کند یا خیر.


افزون بر نسخه باری، در بازارهای آسیایی شاهد عرضه این خودرو به صورت مسافری با ظرفیت‌های گوناگون هستیم. نسخه‌‌های تمام باری، نیمه باری و تمام مسافری این خودرو، ظرفیت حمل 2 تا 11 سرنشین را دارد.


بهمن اینرودز پا در بازاری می‌گذارد که خودروهای ون و MPV همواره کم‌ترین سهم از بازار را داشته‌اند و نگاهی بازار به این خودروها چندان مثبت نیست، حال باید منتظر ماند و دید که آیا اینرودز می‌تواند ذائقه مشتری‌های ایرانی را تغییر دهد یا خیر.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه