شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مراسم رونمایی از محصولات لادا در ایران توسط شرکت نیکا موتور
در حاشیه نمایشگاه اوراسیا تهران

به گزارش اتومبیل فارسی، صبح امروز نیکاموتور نماینده رسمی لادا در ایران، از چهار محصول این خودروساز روسی در حاشیه اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا 2023 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی کرد.

لادا نشان تجاری کارخانه آوتوواز روسیه است که بیش از نیم قرن در زمینه تولید انواع خودروهای سواری سابقه دارد. در حال حاضر در وبسایت رسمی شرکت لادا چهار محصول لادا وستا، لادا گرانتا، لادا نیوا لجند و لادا نیوا تراولر به نمایش گذاشته شده است. چهار محصول نیکاموتور که امروز در ایران رونمایی شده است شامل لادا وستا استیشن، لادا وستا اسپرت، لادا گرانتا و لادا نیوا تراول می‌شود.

پیش از این نیز شرکت‌های مختلفی به سراغ عرضه محصولات لادا به ایران رفته بودند. به عنوان مثال شرکت راهبر شار ویژن قصد واردات خودروهای لادا را به ایران داشت و در سال ۱۳۹۵ نیز نمونه‌‌هایی از محصولات لادا در خط تولید شرکت آذویکو مشاهده شد که نشان دهنده برنامه این شرکت برای مونتاژ محصولات لادا در ایران بود که در نهایت هر دو شرکت در عرضه این محصولات موفق نبودند که از جمله دلایل آن در آن زمان می‌تواند موضوع تحریم‌های بین‌المللی ایران باشد.

حال با تقویت روابط ایران با کشور روسیه، همکاری طرف روسی با شرکت نیکاموتور به خوبی شکل گرفته و با رونمایی این 4 محصول که قرار است در گام نخست دو مدل لادا وستا استیشن کراس و نیوا تراول به صورت وارداتی به بازار عرضه شوند عملا طلسم چند ساله ورود خودروهای روسی به بازار ایران شکسته شده است. گفتنی است لادا به دنبال شریکی برای مونتاژ خودروهای خود در ایران است.

نظر دهید


در همین زمینه