شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لادا نیوا لجند
مشکلات تولیدی یک سال گذشته برطرف شده‌اند

سال گذشته تولید هر دو مدل لادا نیوا لجند و نیوا ترول با مشکلات عمده‌ای مواجه شد و آن‌ها بخش قابل‌توجهی از آپشن‌ها و تجهیزات خود را از دست دادند. در آن زمان تصمیم گرفته شد که با هدف ادامه فرآیند تولید در سریع‌ترین زمان ممکن، این محصولات در قالب نسخه‌های ساده‌شده و بدون برخی از سیستم‌ها تولید شوند.

برند Avtovaz از آن زمان تا به امروز، برخی از آپشن‌ها و سامانه‌های حذف‌شده را به شکلی آهسته و پیوسته برگردانده و اکنون نوبت به برداشتن یک قدم بزرگ و مهم دیگر در راستای همین هدف رسیده است. هر دو نسل نیوا حالا دوباره به سیستم ترمز ضدقفل مجهز شده و پیشرانه‌های آن‌ها بار دیگر از استانداردهای آلایندگی یورو۵ (به جای یورو۲) پیروی می‌کنند.

بازگشت به یورو۵ به لطف یک موتور جدید انجام شده است. آزمایش‌های بسیاری روی مدل‌های نیوا با پیشرانه‌های تازه انجام شده تا کیفیت آن مورد چالش قرار گیرد. تست خودرو در آب و هوای سرد و کوهستانی و سازگاری‌های الکترومغناطیسی از جمله این آزمایش‌ها بوده‌اند. گفته شده که واحد جدید پیشرانه در روسیه توسعه یافته است.

سیستم بازگشت‌یافته ABS هم توسط کارخانه پگاسوس تامین می‌شود اما تولید این سیستم به نظر می‌رسد که به چین برگردد. علاوه بر تغییرات گفته‌شده، نسخه‌های مجهزتر لادا نیوا ترول اکنون مجهز به کروز کنترل، یک سیستم رایانه آن‌بورد، پنل ابزار با روشنایی دائم و چرخ‌های آلیاژی ۲رنگ است.

البته که بازگشت سیستم‌ها مسلما به معنای افزایش قیمت این محصولات نیز خواهد بود. لادا نیوا لبجند تا الان با قیمت ۸۳۰ هزار روبل (۹ هزار و ۶۳ دلار) عرضه می‌شد اما با اعمال تغییرات جدید،‌ قیمت آن به ۹۲۷ هزار و ۵۰۰ روبل (۱۰ هزار و ۱۲۷ دلار) رسیده است. لادا نیوا ترول نیز اکنون با قیمت ۱ میلیون و ۲۱۵ هزار روبل (۱۳ هزار و ۲۶۷ دلار) عرضه می‌شود در حالی که پیش از این،‌ قیمت پایه آن ۱ میلون و ۱۹۸ هزار و ۹۰۰ روبل (۱۳ هزار و ۹۱ دلار) بود.

نظر دهید


در همین زمینه