شبکه‌های اجتماعی

2023 Mitsubishi Mini Delica
2023 Mitsubishi Mini Delica
این دلیکا اون دلیکا نیست

 

دلیکا یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های میتسوبیشی محسوب می‌شود که برای اولین بار سال 1968 معرفی شد. دلیکا نام ون و کامیونت‌های کوچک این شرکت است که در حال حاضر پنجمین نسل آن همراه با یک فیس‌لیفت که در سال 2019 انجام شد، تولید می‌شود. باید بدانید در طی این مدت دلیکا با برندها و نام‌های متفاوتی در کشورهای مختلف تولید شده مانند سوئیست دلیکا که نسل سوم این خودرو در چین بود که در کشور ما نیز حضور دارد. اما چرا در روتیتر به این نکته اشاره کرده‌ایم که این دلیکا اون دلیکا نیست؟


همانطور که بالاتر اشاره شد، نسل پنجم این ون با نام دلیکا D5 بر روی خط تولید قرار دارد و از نظر ابعاد و کلاس با این خودرو که در کلاس "کی" دسته بندی می‌شود کاملا متفاوت است. به عبارتی دیگر این نسل ششم از دلیکا نیست و در اصل نسخه‌ای ارتقا یافته از Mitsubishi eK X Space به حساب می‌آید. این خودرو به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تولید دلیکا توسط جوینت‌ونچر NMKV (Nissan Mitsubishi Kei Vehicle) ساخته می‌شود. طراحی این میکرو ون به واسطه جلوپنجره مشکی، سقف و ستون‌ها، رکاب‌ها و چراغ‌های ال‌ای‌دی نیم دایره که مانند لندروور دیفندر است تهاجمی به نظر می‌رسد. ابعاد این خودرو مطابق استاندارد این کلاس در طول 3.395، عرض 1.475 و فاصله بین دو محور 2.495 میلیمتر اعلام شده اما فاصله از زمین آن نسبت به eK X افزایش پیدا کرده تا با چهره ماجراجو و محافظ‌های طرح آلومینیوم جلو و عقب آن همخوانی داشته باشد. نمای عقب با یک در یک‌تکه، چراغ‌های عمودی، اسپویلر سقفی، شیشه بزرگ و نوشته عرضی دلیکا با نمای رو به رو همانگ شده است.

میتسوبیشی مینی دلیکا از قوای محرکه هایبرید و سیستم استاندارد چهارچرخ محرک سود خواهد برد. جزئیات دقیقی از نوع پیشرانه آن در دسترس نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که پیشرانه درونسوز 3 سیلندر 660 سی‌سی تنفس طبیعی و توربو (BR06DE) با موتور الکتریکی AC سنکرون (SM21) بر روی این خودرو نصب می‌شود. انتقال قدرت به چرخ‌های عقب و یا هر چهارچرخ نیز بر عهده گیربکس CVT خواهد بود.


تقاضا برای این کلاس خودرویی در ژاپن حدود 600 هزار دستگاه در سال است و میتسوبیشی امید دارد تا با عرضه این مدل بتواند سهمی بیشتر از این بازار را تصاحب کند. میتسوبیشی مینی دلیکا در اواسط 2023 و به صورت انحصاری برای بازار ژاپن تولید می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه