شبکه‌های اجتماعی

ایکو TF21، هاچ‌بک جدید ایران‌ خودرو و جایگزین پژو ۲۰۶ را ببینید
اتومبیل فارسی - طرح پروژه TF21 ایران خودرو

انتشار تصاویری از طراحی محصول جدید ایران خودرو


گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار ویدیویی در مورد اقدامات این خودروساز از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون، طراحی یکی از محصولات آتی خود را لو داد.


مدتی قبل ایران خودرو با دعوت از خبرنگاران در مرکز تحقیقات این شرکت، طراحی نهایی دو محصول جدید خود یعنی کراس‌اوور K125 که قرار است با نام ریرا  عرضه شود و همچنین تصاویر و ماکت اولیه هاچ‌بک جدید TF21 را به نمایش گذاشت و حال در این ویدیوی جدید، تصاویر طراحی TF21 را به صورت عمومی منتشر کرده است.


بر اساس اطلاعات به دست آمده، قرار است TF21 در تیپ‌های مختلف و در کلاس هاچ‌بک و هاچ‌بک کراس به تولید برسد.


نسخه‌های پایه پروژه TF21 به پیشرانه TU3A (همان پیشرانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳) و جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی مجهز خواهد شد و نسخه‌های بالاتر نیز به خانواده پیشرانه‌های ۳ سیلندر ایران خودرو که با کد 3F شناخته می‌شود و همچنین جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و اتوماتیک مجهز می‌شوند.


محصول جدید TF21 قرار است از تابستان سال ۱۴۰۲ جایگزین خانواده پژو ۲۰۶ شود. تصاویری که مشاهده می‌کنید طراحی نهایی این محصول و همان نسخه‌ای است که برای خبرنگاران در مرکز تحقیقات ایران خودرو به نمایش گذاشته شد.


بر اساس این تصاویر، می‌توان گفت نمای کناری پروژه TF21 شباهت قابل توجهی به محصولات مینی دارد و همچنین باید اشاره کرد که طراحی سقف آن با الهام اسمارت 1 طراحی شده است. اسمارت یک مدت کوتاهی است که آماده ورود به بازار شده و طراحی آن توسط حسین امینی یکتا صورت گرفته است. با این تفاسیر و با توجه به تصاویر منتشر شده، می‌توان طراحی TF21 را قابل قبول و امروزی تلقی کرد.

 

نظر دهید