شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - MG4 EV
هاچ‌بک برقی فردا موتور را بشناسید

 فردا موتور هاچ‌بک برقی ام جی 4 را در  سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشت. MG4 EV یک هاچ‌بک شیک و کاربردی از خودروساز چینی - انگلیسی ام جی است. این خودرو با طراحی جذاب و فضای داخلی جادار رقیب قدرتمندی در بازار خودروهای برقی ایران خواهد بود.

 

مشخصات ضاهری ام جی 4 برقی

در حالی که برخی منابع آن را یک کراس‌اوور می‌نامند، شرکت ام جی، آن را به عنوان یک هاچ‌بک اسپرت طبقه‌بندی می‌کند. البته ام جی 4 به علت پک باتری که زیر این خودرو قرار گرفته ارتفاع بیشتری نسبت به هاچ‎بک‌های سنتی دارد. این خودرو طراحی جعبه‌ای شکل مدل‌های قبلی ام جی را کنار گذاشته و ظاهری تهاجمی‌تر را به خود گرفته است.

خطوط تیز جلو همراه با چراغ‌های جلوی باریک توجه را به خود جلب می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ظاهری، اسپویلر عقب است که سقف شیبدار را تکمیل کرده و حس اسپرت بودن را القا می‌کند و به خوبی با طراحی خودرو ادغام می‌شود. طراحی این اسپویلر دو هدف را دنبال می‌کند. هدف اول برای بهبود آیرودینامیک خودرو است که با منحرف کردن جریان هوا برای کاهش نیروی درگ و در نتیجه بهبود برد خودرو موثر خواهد بود و هدف دوم ایجاد پایداری بیشتر با اعمال نیروی پایین‌برنده روی چرخ‌های عقب برای هندلینگ بهتر در سرعت‌های بالا است. 

 

مشخصات فنی ام جی 4 برقی

ام جی 4 با طول 4287 میلی‌متر و فاصله محوری 2705 میلی‌متر مجهز به پیشرانه برقی با قدرت 202 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون‌متر است و طی 7.9 ثانیه از 0 به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری 64 کیلووات‌ساعتی ام‌جی4 برای شارژ 10 تا 80 درصد 35 دقیقه زمان نیاز دارد و برد پیمایش آن 435 کیلومتر است.

تجهیزات کمک راننده ام جی 4 شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار برخورد از عقب، رادار هشدار نقاط کور، رادار هشدار خروج از خط و رادار کمکی حرکت بین خطوط است. 

ام‌جی4 مجهز به صفحه نمایش مرکزی لمسی 10.25 اینچی همراه با Android Auto و Apple Car Play است. امکانات رفاهی دیگر شامل کلاستر دیجیتال 7 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، شارژر وایرلس، سیستم ورود بدون کلید و گرمکن صندلی است.

زمان عرضه و قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده است.

 

 

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از ۳۰ تیر تا ۲ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می شود. در این دوره از نمایشگاه شرکت‌های داخلی و خارجی حضور دارند و آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در حوزه‌های مختلف تولید کنندگان خودرو سازان سبک و سنگین و نیمه سنگین، وارد کنندگان خودرو های سبک و سنگین، نمایندگی ها، خدمات خودرویی، انواع کاربری سازان، قطعات و مجموعه های خودرو، ماشین آلات رباتیک و تجهیزات قطعه سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو و سایر گروه های مرتبط به نمایش می‌گذارند.

 

نظر دهید