شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اکستریم VX
نمایش محصولات اکستریم در نمایشگاه اصفهان ۱۴۰۲

 مدیران خودرو در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان زیربرند جدید اکستریم را با ارائه سه محصول TXL، LX و VX معرفی کرد. این محصولات در واقع از برند اکسید زیربرند لوکس چری هستند که در بازار خاورمیانه و روسیه نیز عرضه شده است اما در ایران با برند اکستریم توسط مدیران خودرو ارائه می‌شود.



اکستریم قرار است محصولات لوکس شرکت مدیران خودرو را به بازار عرضه کند و کراس‌اوور VX بزرگ‌ترین مدل از میان محصولات ارائه شده در نمایشگاه اصفهان است. اکستریم VX سال 2019 در نمایشگاه گوانژو معرفی شد و کراس‌اوور چهار چرخ محرک بزرگ با سه ردیف صندلی است، پلت‌فرم به کاررفته در این محصول پلت‌فرم کاملا جدید در گروه چری است که تاکنون در دیگر محصولات این شرکت به کار نرفته است.



در بخش قوای محرکه اکستریم VX به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر TGDi توربو توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه که با کد SQRF4J20C شناسایی می‌شود توانایی تولید 257 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 400 نیوتن‌متر را دارا است. در کنار این پیشرانه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است، از جعبه دنده 8 سرعته خودکار استفاده شده است. گفتنی است حداکثر سرعت اکستریم VX حدود 195 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن 8.5 ثانیه است.



مخرن سوخت اکستریم VX بالغ بر 65 لیتر است .ابعاد این کراس‌اوور در طول،عرض، ارتفاع و فاصله دو محور به ترتیب 4970، 1940، 1792 و 2900 میلی‌متر بوده و وزن آن 1985 کیلوگرم است. سیستم تعلیق به کاررفته در محور جلو اکستریم VX از نوع مک‌فرسون بوده و تعلیق عقب آن نیز از نوع چند اتصالی است.



اکستریم VX در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی به امکاناتی چون سیستم ترمز ضدقفل سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم هشدار نقطه کور (BSD)، سیستم هشدار خروج از خط (LDWS)، سیستم دوربین دید عقب، سیستم رادار نقطه کور، سیستم سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کمکی حرکت در سرپایینی (HDC)، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم تهویه صندلی‌های جلو، سیستم گرمایشی صندلی‌های جلو و عقب، سیستم روشنایی موقت در هنگام ترمز، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کروز کنترل، سیستم صوتی با 10 بلندگو، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم دوربین 360 درجه، سیستم شارژ بی‌سیم تلفن همراه، سیستم هدآپ دیسپلی، سیستم نورپردازی داخلی و سیستم سانروف پانورامیک مجهز است.



اکستریم VX همچنین به امکاناتی همچون سیستم خودران سطح 2 پلاس، دوربین 360 درجه، رکاب برقی، صندلی‌های برقی ردیف جلو با گرمکن و سردکن، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، درب صندوق برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان برقی مجهز است. در واقع این محصول با توجه به دارا بودن سامانه‌های دستیار کمکی راننده (ADAS) و همچنین سامانه خودران سطح 2 پلاس این خودرو به 25 رادار متفاوت مجهز شده است.

هرچند هنوز مشخص نیست قیمت اکستریم VX چقدر است اما مدیران خودرو اعلام کرده در زمستان 1402 به بازار عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه