شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان سرنا
همراه با روکش صندلی ضد آب

 

در دنیایی که شاسی بلندها و کراس‌لوورها فرمان روایی می‌کنند، نیسان همچنان معتقد است که ون‌ها جایگاه خاص خود را دارند. از همین رو نسل ششم سرنا را با فناوری جدید و فضای کافی برای هشت نفر معرفی کرد.


مانند تمام ون‌ها، سرنا نیز با یک فرم باکسی مانند بر روی چرخ‌ها قرار گرفته تا حداکثر فضا را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. در نمای جلو، یک جلو پنجره عریض وجود دارد که چراغ‌های اصلی LED را در خود جای داده و نشانگر عرض کلی ون نیسان سرنا است. به لطف شیشه‌های بزرگ و کشیده سرنشینان سرنا از نور و دید بسیار عالی برخوردار خواهند شد که برای یک ون خانوادگی پوئن بسیار خوبی به حساب می‌آید. هر دو در ردیف عقب به صورت برقی باز می‌شوند اما در سمت سرنشینان مانند بسیاری از درهای بار خودروهای لوکس امروزی بدون دخالت دست و با رد کردن پا از زیر سنسور باز خواهد شد.


راننده به لطف حذف تونل گیربکس و تغییر آن به شکل دکمه بر روی داشبورد مرکزی، 4.7 اینچ فضای پا بیشتری در اختیار دارد. قطعا این سبک از خودروها بیشتر برای جا به جایی خانواده‌های پر جمعیت استفاده می‌شود و به همین منظور نیسان روکش صندلی‌ها را از نوع ضد آب انتخاب کرده تا دردسر والدین را کمتر کند. تعدادی پورت USB و همینطور تقویت‌کننده WIFI برای این خودرو تدارک دیده شده تا تمامی سرنشینان از این امکانات بهره ببرند. در کنار این موارد، هر سرنشین سیستم کنترل تهویه مطبوع به خود را دارد که جداگانه تنظیم می‌شود.


بسته به سطح و تریم، ابعاد سرنا در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 4690 یا 4765، 1695 یا 1715، 1870 یا 1885 یا 1895 و 3135 یا 3145 میلی‌متر است. به طبع وزن این ون نیز از 2110 تا 2235 کیلوگرم متغیر خواهد بود.


نسخه بنزینی ون نیسان سرنا از یک موتور 2 لیتر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که توان تولید 150 اسب‌بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور داراست. وظیفه انتقال این میزان قدرت و توان بر عهده گیربکس CVT به هرچهارچرخ و یا چرخ‌های عقب خواهد بود. یک نمونه هایبرید موسوم به ای-پاور (e-Power) وجود دارد که از پیشرانه 1.4 لیتر جدید با خروجی 98 اسب‌بخار قدرت و 123 نیوتن‌متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموع خروجی آن را به 163 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند.


ون نیسان سرنا از سیستم پُروپایلت دو (ProPilot 2) استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد این خودرو در بزرگراه‌ها با سرعت 40 و در نسخه لوکسیون با سرعت بالاتر بدون دخالت راننده رانندگی کند. یکی دیگر از فناوری‌ها موجود در این ون، سیستم پارک پُروپایلت (ProPilot Park) است که برای اولین بار در یک نمونه از نیسان نصب شده تا خطوط و فضای پارک را به صورت اتوماتیک شناسایی و محاسبه کند. مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی، می‌توان وسایل برقی دیگر را با این خودرو شارژ کرد.


قیمت این خودرو در مدل بنزینی از حدود 20.000 دلار شروع می‌شود و تا نسخه ای-پاور لوکسیون (e-Power Luxion) 34.700 دلار ادامه پیدا می‌کند. نمونه بنزینی ابتدا عرضه می‌شود و نسخه هایبرید در بهار 2023 به بازار می‌آید.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه