شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 به همراه نسخه تمام برقی i7 معرفی شد + تصاویر
اتومبیل فارسی - نسل جدید ب‌ام‌و سری7 (ب‌ام‌و سری 7 2023)

استفاده از نمایشگر بسیار بزرگ 31 اینچی با رزولوشن 8K

 

نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 که در واقع هفتمین نسل از این سدان لوکس و بزرگ است به همراه نسخه تمام برقی ب‌ام‌و i7 (برای اولین بار) معرفی شد.

 

نمای بیرونی و فضای داخل کابین

از نظر بصری، ب‌ام‌و سری 7 جدید دارای طراحی بسیار متفاوتی با سایر محصولات این خودروساز باواریایی است و از همان زبان طراحی ب‌ام‌و X7 جدید که در آن چراغ‌های اصلی جلو و چراغ‌های روشنایی در روز از هم جدا شده‌اند پیروی می‌کند. طراحی نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 را باید بسیار جسورانه و متفاوت دانست که طبیعتا با سلیقه بسیاری از ب‌ام‌و دوستان خوش نیامده و انتقادهای زیادی به آن وارد خواهد شد. همچنین نسخه‌های بنزینی و مدل تمام برقی i7 نیز در جزئیات ظاهری و برخی از قطعات تزئینی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

 

همچنین مشتریان نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 می‌توانند پکیج‌های M پاور و یا تریم Shadowline که در آن از تزئینات تیره و مشکی رنگ استفاده شده را خریداری کنند.

 

از طراحی بیرونی ب‌ام‌و سری 7 جدید که بگذریم، با فضای کابینی که مانند نمای بیرونی بسیار متفاوت و مدرن طراحی شده است رو به رو خواهیم شد. قیاس فضای داخل کابین ب‌ام‌و سری 7 جدید با نسل قبلی آن کاملا می‌تواند تفاوت‌هخای بسیار فاحش در استفاده گسترده ب‌ام‌و از تکنولوژی روز و خلق کابینی کاملا مردن را به تصویر بکشد. 

 

 

آلبوم تصاویر نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 (ب‌ام‌و سری 7 2023) - نسخه بنزینی

 

 

غربیلک فرمان جدید دو پره، استفاده از iDrive نسخه 8 جهت ارتباط بهتر راننده با خودرو، نمایشگر عریض و یکپارچه که وظیفه نشانگرهای دیجیتالی (12.3 اینچی) و سامانه سرگرمی (14.9 اینچی) و چند رسانه‌ای را بر عهده دارد و همچنین استفاده از یک نوار منحصر به فرد کریستالی خازنی که با کنترل لمسی می‌تواند عملکرد و تنظیمات سیستم تهویه و آب و هوا را برای سرنشینان میسر کند از دیگر ویژگی‌های نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 است.

 

در کنار این موارد، یکی از عجیب‌ترین امکاناتی که ب‌ام‌و برای سرنشینان ردیف دوم سری 7 جدید تعبیه کرده است، یک صفحه نمایش 31.3 اینچی لمسی با رزولوشن 8K است که امکانات سرگرمی و قابلیت کنترل بسیاری از ویژگی‌های خودرو را از طریق لمس یا تبلت‌های 5.5 اینچی تعبیه شده در رودری‌های درب‌های عقب ممکن می‌سازد.

سیستم صوتی حرفه‌ای Bowers & Wilkins  با 36 بلندگوی بسیار با کیفیت و امکان ایجاد صدای 4 بعدی و لرزش‌های کنترل‌شده مغناطیسی یکی دیگر از تجهیزات رفاهی قابل توجه در نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 است.

 

 

دو پیشرانه بنزینی، یک نسخه کاملا برقی

نسخه‌های بنزینی نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 شامل یک نسخه 6 سیلند و یک نمونه بسیار قدرتمند 8 سیلندر است. مدل پایه 740i از نسخه ارتقا یافته پیشرانه 6 سیلندر خطی 3 لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که یک سامانه هیبریدی خفیف 48 ولتی به آن افزوده شده است. این نسخه در مجموع توانایی تولید 375 اسب‌بخار قدرت و 519 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نسخه توانایی تولید 539 نیوتن متر گشتاور را در شرایط نیاز برای شتاب‌گیری بهتر در بازه زمانی کوتاهی تولید کند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن نیز 5 ثانیه اعلام شده است.

 

نسخه قوی‌تر  760i xDrive نام دارد که از یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با سامانه هیبریدی خفیف 48 ولتی بهره می‌برد. این نسخه در مجموع 536 اسب‌بخار قدرت  و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قوای محرکه به 760i اجازه می‌دهد تنها در 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. جعبه‌دنده به کار رفته برای هر دو نسخه بنزینی نیز از نوع 8 سرعته اتوماتیک است.

 

اما نسخه تمام الکتریکی ب‌ام‌و سری 7 که برای اولین بار توسط ب‌ام‌و عرضه می‌شود، i7 xDrive60 نام دارد. این نسخه دارای 2 موتور الکتریکی و یک بسته باتری با 101.7 کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده برای تولید خروجی 536 اسب بخار قدرت و 744 نیوتن‌متر گشتاور است. این بدان معناست که i7 می تواند در 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بر اساس تخمین ب‌ام‌و, مسافت قابل پیمایش توسطi7 xDrive60 بر اساس استاندارد EPA حدود 480 کیلومتر خواهد بود. ب‌ام‌و i7 می تواند با نرخ 195 کیلووات در ایستگاه شارژ سریع DC شارژ شود که به آن این امکان را می‌دهد که انرژی لازم برای پیمایش 130 کیلومتر را در مدت زمان 10 دقیقه در باتری‌های خود ذخیره کند.

 

 

آلبوم تصاویر ب‌ام‌و i7 2023 

 

 

سایر ویژگی‌های فنی

نسخه جدید ب‌ام‌و سری 7 دارای سیستم تعلیق بادی با کمک‌فنرهای خودکار و کنترل شونده الکترونیکی است. این سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، ارتفاع ب‌ام‌و ​​سری 7 را در حالت اسپرت (مود اسپرت)، حدود 10 میلی‌متر کاهش داده و برای رانندگی در جاده‌های ناهموار و موانع کوچک تا 20 میلی‌متر افزایش می‌دهد. علاوه بر این برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر، ارتفاع ب‌ام‌و  i7 در سرعت‌های 120 کیلومتر در سراعت به بالا کاهش می‌یابد. همچنین برای پایداری و فرمان‌پذیری بهتر، نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 دارای سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب تا 3.5 درجه است.

 

تمامی نسخه‌های ب‌ام‌و سری 7 جدید فهرست کاملی از سامانه‌های فعال کمکی راننده را به صورت استاندارد به همراه دارد اما برای اولین بار، سری 7 یک سامانه رانندگی خودکار سطح 2 پلاس که اصطلاحا رانندگی بدون دست نام دارد را با خود به همراه دارد. 

ب‌ام‌و همچنین سامانه پارک خودکار که از قبل در دسترس بود را در نسل جدید سری 7 توسعه و بهبود داده است. این سیستم در حال حاضر امکان پارک با تلفن هوشمند از راه دور و همچنین یک سامانه کمکی برای خروج خودرو به صورت دنده عقب از پارکینگ بدون نیاز به حضور راننده در داخل خودرو را به همراه دارد.

 

 

قیمت  و زمان عرضه

اولین نسخه‌های ب‌ام‌و سری 7 جدید در نوامبر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. قیمت مدل بنزینی پایه یعنی مدل 740i از 94295 دلار شروع می‌شود در حالی که نسخه 8 سیلندر 760i xDrive مجهز به V8 حدود 114995 دلار قیمت دارد. قیمت ب‌ام‌و i7 تمام الکتریکی نیز 120295 دلار اعلام شده است.

 

 

 

نظر دهید