شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز GLC
قدرتمندترین 4 سیلندر جهان
 
 

مرسدس بنز از جدیدترین و قدرتمندترین مدل کراس‌اور سایز کوچک خود یعنی GLC رونمایی کرد. GLC 43 پایه‌ترین مدل سری AMG محسوب می‌شود و از پیشرانه 2 لیتر توربو به همراه سیستم هایبرید ملایم بهره می‌برد که 416 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. 13 اسب‌بخار قدرت اضافه به صورت محدود توسط ژنراتور استارت تنها در سرعت پایین به این مدل اضافه خواهد شد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم 4Matic به هر چهارچرخ مرسدس بنز GLC منتقل می‌شود. مانند بسیاری از مدل‌های AMG، به طور مشخص E63؛ این خودرو نیز از گیربکس Speedshift MCT با کلاچ تر استفاده می‌کند که جایگزین تورک کانورتر شده تا عملکرد نرم‌تر در سرعت پایین داشته باشد و پاسخ مناسبی به دریچه گاز بدهد. GLC43 به صورت استاندارد از فرمانپزیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر بهره می‌برد.

 


نمونه قدرتمندتر GLC63 S E Performance است که از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو در کنار یک موتور الکتریکی در عقب استفاده می‌کند تا 671 اسب‌بخار قدرت و 1019 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. پیشرانه درونسوز به تنهایی 469 اسب‌بخار قدرت و 545 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که با این اوصاف لقب قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر را به خود اختصاص می‌دهد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 9 سرعته چند کلاچه و سیستم چهارچرخ محرک 4Matic به چرخ‌ها منتقل می‌شود. سیستم 4Matic+ در این نمونه باعث می‌شود تا در صورت نیاز، تمام قدرت و گشتاور تنها به چرخ‌های عقب منتقل شود. با توجه به این اعداد، GLC63 طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


از نظر بصری، در نمای جلو نسخه‌های AMG به واسطه جلوپنجره بزرگ با مش‌های عمودی، ورودی‌های هوا بزرگتر روی سپر و تزئینات کرومی بیشتر نسبت به نسخه استاندارد متمایز می‌شود. اگر از عقب به این دو نمونه نگاه کنید، تفاوت آنها در خروجی اگزوز است که مدل 43 از نوع دوبل گرد و مدل 63 از نوع ذوزنقه‌ای استفاده می‌کند.


داخل کابین مرسدس بنز GLC به صورت استاندارد از MB-tex و میکروفایبر پوشیده شده اما خریداران می‌توانند چرم ناپا با لوگو AMG را سفارش دهند. خریدارانی که به دنبال جلوه‌ و استایل اسپرت هستند باید صندلی‌های پرفورمنس را برای مرسدس بنز GLC خود سفارش دهند.


همان سیستم MBUX نمونه‌های استاندارد بر روی نسخه‌های AMG نیز نصب می‌شوند اما این مدل‌ها از گرافیک ویژه AMG به همراه AMG Track Pace بهره می‌برند.

 

نظر دهید


در همین زمینه