شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لامبورگینی Invencible
با معرفی دو مدل Autentica و Invencible

 

لامبورگینی در زمان معرفی و عرضه مدل Ultimate عملا این نسخه را به عنوان آخرین نمونه تولیدی با پیشرانه 12 سیلندر اعلام کرد اما این موضوع دیگر صحت ندارد. Invencible که نسخه کوپه و Autentica که نسخه رودستر است حالا به عنوان آخرین مدل‌های 12 سیلندر بنزینی لامبورگینی معرفی شده‌اند. هر دو نمونه بر اساس پلتفرم جاودانه اونتادور که 12 سال پیش معرفی شد توسعه پیدا کرده‌اند.


هر دو نمونه ترکیبی از مدل‌های پیشین این شرکت از جمله رونتون هستند و نشانه‌های ظاهری منحصر به فردی از آنها را به عاریه گرفته‌اند. این شرکت می‌گوید در طراحی این خودرو از وننو که یکی از وحشی‌ترین مشتقات اونتادور بود نیز استفاده شده است. اگر کاپوت این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به دلیل آن است که آن را پیش‌تر بر روی Essenza SCV12 با 818 اسب‌بخار قدرت دیده‌اید.


تمرکز بر وزن کم و بال عقب پایدار از روی سستو المنتو که بر پایه گالاردو بود برداشته و بدنه آن نیز از فیبر کربن با همان تم سنتی شش ضلعی طراحی شده است. نمونه invencible رنگ بدنه Rosso Efesto و نمونه autentica نیز رنگ بدنه Grigio Titans دارد. کابین مملو از چرم و جیر با دوخت متضاد است و خبری از نمایشگر مرکزی نیست و به جای آن دریچه‌های تهویه مطبوع برجسته که با چاپگر سه بعدی درست شده قرار دارد.


هر دو خودرو از قدرتمندترین پیشرانه‌های 12 سیلندر لامبورگینی استفاده می‌کنند. این قوای محرکه 12 سیلندر تنفس طبیعی 769 اسب‌بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق گیربکس هفت سرعته ISR به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. جزئیات بیشتری اعلام نشده اما به احتمال زیاد، شتاب 0 تا 100 و بیشینه سرعت آن مانند نسخه آلتیمیت برابر با 2.8 و 355 کیلومتر بر ساعت باشد.


قیمت این دو خودرو که تنها یک عدد از هر کدام ساخته می‌شود اعلام نشده اما منطق می‌گوید این دو خودرو برچسب قیمت بالای 500 هزار دلار خواهند داشت.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه