شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوتوس التره الکتریکی
با 905 اسب‌بخار قدرت و پیمایش 490 کیلومتر

 

ابتدای سال جاری میلادی لوتوس از کراس‌اوور الکتریکی خود رونمایی کرد و حالا نمونه‌ای قدرتمندتر با پیشوند R از این کراس‌اوور معرفی شد که پرفورمنس و قابلیت بالایی دارد.


پیشرانه مدل ساده می‌توانست 603 اسب‌بخار قدرت و 710 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با تریم R با 905 اسب‌بخار قدرت و 985 نیوتن‌متر گشتاور عدد کمی به نظر می‌رسد. التره R می‌تواند طی مدت زمان 2.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر و در صورت ادامه، به بیشینه سرعت 265 کیلومتر بر ساعت برسد. التره و التره S با قدرت کمتر، تنها به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارند.


نسخه‌های استاندارد التره R با یکبار شارژ می‌توانند تا 600 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشند اما تریم R به 490 کیلومتر محدود شده است. هر سه تریم دارای باطری‌های 112 کیلووات ساعت هستند که با استفاده از شارژ سریع، طی مدت زمان 20 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رسد.


لوتوس التره ابتدا در بازار چین، بریتانیا و اروپا عرضه خواهد شد و فعلا خبری از آمریکا شمالی نیست. این شرکت شش رنگ بدنه شامل Natron Red, Galloway Green, Stellar Black, Kaimu Gray, Blossom Gray, Solar Yellow برای این کراس‌اوور الکتریکی در نظر گرفته است. همچنین پنج طرح مختلف برای رینگ‌ها با سایز 20، 22 و 23 همراه با شش رنگ کلیپر ترمز وجود دارد تا خریداران با دست باز بتوانند خودرو خود را شخصی سازی کنند. لوتوس برای کابین نیز شش طرح منحصر به فرد برنامه ریزی کرده و به جای چرم طبیعی از مواد مصنوعی و 100 در صد بازیافتی استفاده می‌کند.

 


لوتوس فاش کرده که در حال تست سیستم خودران التره است تا بتواند مسیر‌های معروف را به صورت 100 درصد خودران طی کند.


تحویل التره R از اوایل سال آینده آغاز می‌شود. این شرکت می‌گوید برنامه‌ای ویژه برای ورود این کراس‌اوور در سال 2024 به بازار‌های آمریکا شمالی، خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه دارد. قیمت این خودرو در بریتانیا 102.747 دلار است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه