شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با لوتوس التره، کراس‌اوور الکتریکی لوتوس
اتومبیل فارسی - لوتوس التره 2023

پیمایش 400 کیلومتر با 20 دقیقه شارژ!

 

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره کراس‌اوور الکتریکی لوتوس با نام لوتوس التره (Eletre) معرفی شد. بر اساس اعلام رسمی این خودروساز، Eletre در برخی از زبان‌های اروپای شرقی به معنای "زنده شدن" است. این شرکت با عرضه کراس‌اوور برقی لوتوس التره، در نظر دارد ترکیبی از یک خودروی اسپرت با المان‌های سنتی خود را به نمایش بگذارد.

 

در نمای جلویی و دماغه لوتوس التره، از المان‌های خودروی اسپرت لوتوس امیرا که با یک کراس‌اوور تطبیق یافته‌اند استفاده شده است. چراغ‌های اصلی جلو در قسمت زیرین سپر (در قسمت مشکی رنگ) تعبیه شده و ورودی‌های هوای زیر سپر دارای آیرودینامیک فعال است. زمانی که موتورها، بسته باتری و ترمزها به خنک‌کاری نیاز دارند المان‌های مثلثی تعبیه شده در ورودی‌های هوای زیر سپر باز خواهد شد.

 

لوتوس التره بر اساس پلتفرم Electric Premium Architecture این خودروساز توسعه داده شده است و در بخش فنی، این کراس‌اوور برقی توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت را به کمک دو موتور الکتریکی تعبیه شده روی محورهای جلو و عقب دارد. اگرچه لوتوس به طور رسمی جرم خالص این کراس‌اوور را اعلام نکرده است، اما شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت لوتوس التره عددی کم‌تر 3 ثانیه تخمین زده شده و بیشینه سرعت آن نیز به 260 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

ظرفیت باتری‌های لوتوس التره بیش از 100 کیلووات ساعت عنوان شده است و این کراس‌اوور بر اساس سیکل WLTP می‌تواند مسافتی در حدود 600 کیلومتر را با یکبار شارژ کامل باتری‌ها بپیماید. فناوری پیشرفته شارژ سریع این اجازه را به لوتوس التره می‌دهد که تنها با 20 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر را ذخیره کند.

 

لوتوس التره از سیستم تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع فعال، فرمان محور عقب، میله‌های ضد غلتش فعال و 4 سنسنور لیدار مجهز است. 2 سنسور لیدار در سقف، یکی بالای شیشه جلو و دیگری بالای شیشه عقب تعبیه شده است. همچنین لوتوس ادعا می‌کند که التره قادر به رانندگی خودکار End-to-End است. 

 

در داخل کابین لوتوس التره، به جای استفاده از نشانگرهای سنتی، از صفحه نمایش نشانگرهای پشت فرمان استفاده  شده است. همچنین یک صفحه نمایش 15.1 اینچی افقی در مرکز داشبورد قرار گرفته است که وظایف بسیاری از جمله مدیریت سامانه چند رسانه‌ای و سرگرمی را بر عهده دارد. نمایشگر هدآپ همراه با قابلیت واقعیت افزوده نیز یک دیگر از ویژگی‌های لوتوس التره است.

 

لوتوس التره در یک کارخانه جدید در ووهان چین تولید خواهد شد. تحویل اولین سری از این کراس‌اوور الکتریکی در سال 2023 آغاز می‌شود و اولین نسخه‌های آن در چین، بریتانیا و اروپا عرضه خواهد شد. لوتوس هنوز تصمیم خود برای عرضه این مدل در بازار ایالات متحده را اعلام نکرده و اظهار نظر در این باره را به زمانی دیگر موکول کرده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه