شبکه‌های اجتماعی

جگوار XF 2021 به همراه پیشرانه‌های جدید معرفی شد
اتومبیل فارسی - جگوار XF 2021

استفاده از یک نمایشگر دارای انحنا برای اولین بار 

جگوار به تازگی نسخه فیس‌لیفت XF را همراه با چند فناوری پیشرفته و پیشرانه جدید معرفی کرده است. نسخه فیس‌لیفت جگوار XF دارای یک جلوپنجره جدید در کنار چراغ‌های LED با گرافیک J شکل دوگانه است. طراحان همچنین سپرهای جلو و عقب جگوار XF جدید را باز طراحی کرده و در چراغ‌های عقب نیز تغییراتی ایجاد کرده‌اند.

در داخل کابین نسخه فیس‌لیفت جگوار XF، برای اولین بار از یک صفحه نمایش لمسی 11.4 اینچی که دارای مقداری انحنا است استفاده شده است. این صفحه نمایش علاوه بر اینکه نسبت به نمونه قبلی بزرگ‌تر است، بلکه سه برابر روشن بیش‌تری داشته و رابط کاربری راحت‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا آسان‌تر از قبل بتواند به کنترل قسمت‌های مختلف بپردازد. نسخه جدید جگوار XF همچنین دارای یک صفحه نمایش 12.3 اینچی به جای نشانگرهای سنتی پشت فرمان است.

 

جگوار در بازار ایالات متحده استفاده از پیشرانه V6 موجود در نسخه قبلی را کنار گذاشته و دو نمونه 4 سیلندر را برای نسخه جدید XF در نظر گرفته است. گزینه اول یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با توانایی تولید 246 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن مترگشتاور است و همراه با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک با انتقال قدرت به محور عقب یا هر دو محور عرضه می‌شود. نسخه دوم یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژ است که 296 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به صورت استاندارد با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک به فروش می‌رسد. بر اساس اعلام رسمی، نسخه ابتدایی جگوار XF در مدت زمان 6.5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد در حالی که این مقدار برای نسخه مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربو با سامانه چهارچرخ محرک، 5.8 ثانیه است.

 

علاوه بر این، جگوار برای سایر بازارها در کنار دو پیشرنه فوق، یک نسخه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ دیزلی را در نظر گرفته که به همراه یک موتور الکتریکی کوچک تشکیل یه سامانه هیبریدی موسوم به هیبریدی خفیف را می‌دهد. این موتور برقی از نوع 48 ولتی و مجهز به ژنراتور استارتر یکپارچه است. مجموع توان تولیدی این سامانه هیبریدی 201 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن نیز به 430 نیوتن متر می‌رسد و همراه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک (به صورت آپشنال) راهی بازار می‌شود. 

 

جزئیات بیش‌تر در مورد نسخه فیس‌لیفت جگوار XF و  قیمت آن در بازار ایالات متحده آمریکا هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

نظر دهید


در همین زمینه