شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسس TX
بزرگتر از RX و GX

 

لکسس نسل پنجم RX را چند ماه قبل معرفی کرد و نسخه 7 نفره این کراس‌اوور را کنار گذاشت. لکسس حالا این خلا را با مدلی به نام TX پُر کرده است.


TX با سه قوای محرکه و سه مدل عرضه خواهد شد. پایه‌ترین مدل TX350 خواهد بود که از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتر توربو بهره می‌برد که 275 اسب‌بخار قدرت و 429 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نمونه TX500h مدل میانی محسوب می‌شود که پیشرانه درونسوز 2.4 لیتر دارد تا 366 اسب‌بخار قدرت و 554 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این مدل تنها در حالت چهارچرخ محرک و تریم F Sport Performance عرضه خواهد شد. TX550h+ از قوای محرکه هایبرید استفاده می‌کند که پیشرانه درونسوز و 6 سیلندر 3.5 لیتر آن 406 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد.


از نظر طراحی لکسوس TX شباهتی با دیگر محصولات این برند ندارد. نمای جلو جلوپنجره یکپارچه با سپر موسوم به Unified Grille دارد که فرم spindle را نامحسوس حفظ کرده است. دیلایت‌های لکسس همراه با جلوپنجره آن امضا مشخص طراحی آن هستند که در این مدل برای ایجاد تفاوت، برعکس تمام نمونه‌ها نصب شده و تا ورودی‌های بالا ادامه پیدا می‌کند. نمای جانبی لکسوس TX به دور از پیچیدگی طراحی شده و تنها خط برجسته بالای درها که از روی کاپوت آغاز می‌شود و تا شیشه عقب می‌رود و برجستگی پایین درها خود این نما را از سادگی خارج کرده‌اند. هرچقدر نمای جلو عجیب و غریب به چشم می‌آید، نمای عقب زیبا طراحی شده و مانند GX از ترند چراغ‌های متصل به یکدیگر استفاده کرده که آن را شبیه به محصولات جیپ می‌کند.


TX در چهار تریم Standard, Premium, Luxury, F Sport Performance عرضه می‌شود. تریم‌های استاندارد، پرمیوم و لوکس از رینگ‌های 20 اینچ استفاده خواهند کرد. رینگ‌های 22 اینچ بر روی TX350 Luxury به صورت سفارشی، برای 550h+ به صورت استاندارد و برای 500h F Sport نیز با طرح سفارشی نصب خواهد شد. لکسوس TX بنا به تریم در هفت رنگ Cloudburst Gray, Wind Chill Pearl, Caviar, Matador Red Mica Nightfall Mica, Incognito, Celestial Silver Metallic عرضه می‌شوند.

 


داخل کابین لکسوس TX همچنان لوکس طراحی شده و دارای نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ با قابلیت ساپورت اپل کار پلی و اندروید اتو بی سیم است. خریداران می‌توانند به صورت سفارشی از سیستم صوتی مارک لوینسون با 21 بلندگو بهره مند شوند. برای راحتی سرنشینان، داخل کابین TX هفت درگاه شارژ و 3 خروجی برق وجود دارد.


دو پیکربندی برای شاسی بلند لکسوس TX وجود دارد که اولین گزینه صندلی‌های کاپیتانی و دومین گزینه صندلی‌های معمولی با قابلیت تاشوندگی خواهد بود. اگر شباهت‌هایی بین این نمونه و تویوتا گرند هایلندر مشاهده کردید به علت اشتراک پلتفرم این دو خودرو است که هر دو بر اساس GA-K توسعه پیدا کرده‌اند.


TX جدید با ابعاد 5158 میلی‌متر طول، 1988 میلی‌متر عرض، 1780 میلی‌متر ارتفاع و 2948 میلی‌متر فاصله بین دو محور از RX L با 5001 میلی‌متر طول، 1894 میلی‌متر عرض، 1709 میلی‌متر ارتفاع و 2788 میلی‌متر فاصله بین دو محور بزرگتر شده است.


قیمت لکسوس TX هنوز اعلام نشده و باید منتظر زمان عرضه ماند.

نظر دهید


در همین زمینه