شبکه‌های اجتماعی

کراس کوپه جدید فولکس‌واگن از خانواده ID معرفی شد
Automobile Farsi - VW ID.5

ID5 نسخه کراس کوپه ID4 معرفی شد

 

 فولکس‌واگن به طور رسمی چهارمین مدل از خانواده ID را معرفی کرد. ID5 در واقع نسخه کراس کوپه مدل ID4 است که سال گذشته معرفی شده بود. جالب اینجاست که آئودی نیز دو تیپ بدنه از Q4 e-tron شاسی‌بلند خود را نیز به تازگی ارائه کرده، اما مدیریت برند فولکس‌واگن ترجیح داده تا کراس‌اوور برقی کوپه خود را به طور مستقل به بازار عرضه کند.


ID5 جدید با ID4 فقط از نظر شکل سقف و طراحی عقب اتومبیل متفاوت است و ظاهرا باقی المان‌های ظاهری به همان شکل مدل ID4 حفظ شده است. کراس کوپه جدید حدود 2 تا 3 سانتی‌متر کشیده‌تر و ارتفاع آن کم‌تر است بر این اساس فولکس واگن ID5  دقیقا 4600 میلی‌متر طول و 1610 میلی‌متر ارتفاع دارد. همچنین از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به عدم ارائه برف‌پاکن عقب اشاره کرد. از دیگر نکات قابل بیان شکل بدنه ساده‌تر مدل جدید باعث کاهش ضریب درگ Cd را ممکن کرده به طوریکه این عدد از 028 به 0.26 رسیده است.


سقف پایین‌تر فضا را برای سرنشینان عقب محدود کرده به طوریکه سرنشینانی که قد 1.8 متر به پایین می‌توانند در آن احساس راحتی داشته باشند، اما از جهات دیگر فضای داخلی کاملا مانند ID4 است. سیستم مدیا مدل جدید فولکس واگن از جدیدترین نسخه نرم افزار ارائه شده بهره می‌برد که دیگر مدل‌های خانواده ID نیز به زودی می‌توانند آن را نصب کنند. حجم صندوق عقب 549 لیتر است و در حالت خوابیده صندلی‌های عقب، این عدد به 1561 لیتر می‌رسد این در حالی است که در نسخه ID4 این اعداد به ترتیب 543 و 1575 لیتر است.

 

       بخوانید -> فولکس‌واگن از کراس‌اوور الکتریکی ID.6 با سه ردیف صندلی رونمایی کرد


برای این مدل جدید قرار نیست چند باتری ارائه شود و عملا باتری 52 کلیووات ساعتی برای آن ارائه نشده و فولکس واگن ID5 تنها از باتری 77 کیلووات ساعتی بهره خواهد برد. ساده‌ترین نسخه این مدل دیفرانسیل عقب بوده و پیشرانه الکتریکی آن 174 اسب‌بخار قدرت دارد، این در حالی است که نسخه پرو پرفورمنس ID5 از پیشرانه الکتریکی با قدرت 204 اسب‌بخار برخوردار است حداکثر سرعت این مدل جدید 160 کیلومتر بوده و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش 520 کیلومتر را دارد.


در نسخه ID5 GTX چهار چرخ محرک بوده و با دو پیشرانه الکتریکی تعبیه شده خروجی قدرت پیشرانه به 299 اسب‌بخار می‌رسد و شتاب آن 6.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت است. محدوده پیمایش این نسخه از مدل جدید فولکس واگن 480 کیلومتر خواهد بود. گفتنی است نسخه GTX مدل جدید دقیقا از همان سپر جلو نسخه ID4 GTX بهره برده و بقیه نسخه‌ها که دیفرانسیل عقب هستند از همان سپر اصلی استفاده می‌کنند.

 

       بخوانید -> آی‌دی لایف، هاچ‌بک کوچک و الکتریکی فولکس‌واگن


فولکس واگن ID5 در بهار سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود در اروپا کراس کوپه جدید 2500 یورو گران‌تر از دیگر اعضای خانواده فول سایز خود باشند که این موضوع حکایت از آن دارد که قیمت ID5 از 47400 یورو شروع خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه