شبکه‌های اجتماعی

هوندا E پروتوتایپ به طور رسمی در ژنو رونمایی شد

یک الکتریکی جمع‌و‌جور برای بازار اروپا

     ممکن است اتومبیلی که در مورد آن صحبت می‌کنیم صد در صد همان‌ چیزی نباشد که به یاد می‌آورید، اما هوندا با تشابه بالایی کانسپت  Urban EV را که در نمایشگاه فرانکفورت  2017 به نمایش گذاشته بود در قالب E Prototype به نمایشگاه ژنو 2019 آورده که گفته می‌شود نسخه‌ای بسیار نزدیک به آن چه که به زودی روی خط تولید خواهد رفت محسوب می‌شود. تجربه نشان می‌دهد وقتی هوندا از عبارت پروتوتایپ برای نمایش محصولاتش در نمایشگاه‌های اتومبیل استفاده کند به آن معنی است که نسخه‌ای تولیدی از آن و با تغییرات بسیار کم به تولید انبوه خواهد رسید. درست مانند آن چه در مورد هوندا اینسایت پروتوتایپ و سیویک تایپ آر پروتوتایپ شاهد آن بودیم. به این ترتیب حال به نظر می‌رسد که نوبت به کانسپت دوست‌داشتنی سال 2017 این خودروساز ژاپنی که  Urban EV نام داشت رسیده تا به لطف ای پروتوتایپ بتواند به دنیای اتومبیل‌های واقعی بپیوندد!


طراحی بیرونی و تغییرات نسبت به نمونه اولیه
هوندا ای پروتوتایپ بیش از پروتوتایپ‌های قبلی این شرکت نزدیک به تولید نزدیک شده است. خوش‌بختانه هوندا ای پروتوتایپ نسبت به مدل مفهومی که در 2017 معرفی شده بود تغییرات اندکی را تجربه کرده است. ای پروتوتایپ از یک جفت در جدید برای هماهنگی بهتر  سود می‌برد. نمایشگر جلوپنجره در این مدل حذف شده و فرورفتگی این قسمت بیش‌تر شده است. نوار مشکی رنگی که در قسمت پایین آن کانسپت قرار داشت گسترش یافته و اکنون تمام بخش‌های پایینی ای پروتوتایپ را در بر گرفته است. همچنین چرخ‌های متفاوتی برای این محصول هوندا نسبت به نمونه مفهومی قبلی‌اش در نظر گرفته شده است، اما با این حال محصولی کاملا وفادار به نسخه قبلی خود محسوب می‌شود.
    نکته‌ای که می‌تواند مشخص کند که ای پروتوتایپ برای بازار آمریکا در نظر گرفته نشده آینه وسط آن است. چرا که به هیچ وجه آینه‌ای برای این اتومبیل در نظر گرفته نشده و به جای آن سامانه Camera Mirror هوندا در آن تعبیه شده است که هنوز برخلاف قوانین آمریکا محسوب می‌شود. در این سامانه مشابه آن چه آئودی در مدل E-Tron به کار گرفته است آینه‌ای وجود ندارد و به جای آن از دوربین‌ و نمایشگرهای لازم استفاده شده است. درگاه شارژ این هوندا در زیر دریچه مشکی روی کاپوت آن قرار دارد که با استفاده از نشان‌گرهای LED وضعیت شارژ اتومبیل را به اطلاع مالک می‌رساند.


فضای سرنشینان
طراحی داخلی این هوندا نیز در نوع خود جالب توجه است. صندلی‌های پارچه‌ای این اتومبیل حس راحتی را القا می‌کنند. در مقابل صندلی‌ها نیز داشبوردی قرار گرفته که سرتاسر آن از نمایشگر‌ها پوشیده شده است. در دو سوی داشبرد نمایشگرهای جایگزین آینه‌‌های جانبی قرار دارند و در فاصله این دو نمایشگر نیز یک نمونه مربوط به اطلاعات اتومبیل و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است. یک کنسول میانی بین دو صندلی جلو قرار دارد که دکمه‌های مربوط به جعبه‌دنده و ترمز پارک جای گرفته‌اند. همچنین برای کنترل سامانه تهویه مطبوع دکمه‌های فیزیکی در نظر گرفته شده که بالای پورت‌های USB، HDMI و برق AC جای دارند.


قدرت موتور و میزان پیمایش هوندا ای پروتوتایپ
هوندا هنوز راجع به قدرت الکتروموتورهای این اتومبیل اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، اما تا کنون مشخص شده که این شرکت از یک پلتفرم الکتریکی با محور محرک عقب برای ای پروتوتایپ استفاده کرده است. اگر چه اطلاع دقیقی از قدرت این اتومبیل نداریم، اما هوندا اعلام کرده که قدرت کافی برای یک خودروی کوچک قدرتمند را خواهد داشت. در خصوص قدرت پیمایش آن نیز هوندا تنها گفته بیش از 200 کیلومتر است که به نظر می‌رسد برای یک اتومبیل کوچک در شهرهای اروپایی قابل قبول باشد.

نظر دهید


در همین زمینه