شبکه‌های اجتماعی

دی‌اس 9 معرفی شد
اتومبیل فارسی - دی‌اس 9

هنرنمایی جدید دی‌اس در دسته سدان‌های لوکس

دی‌اس، عضو جدیدی را به خانواده سدان‌های پریمیوم فرانسوی اضافه کرده است. این تازه وارد دی‌اس 9 نام دارد و بر اساس پلتفرم EMP2  پژو-سیتروئن توسعه یافته است. دی‌اس 9 با فاصله بین دو محور 2895 میلی‌متری یک سدان خانوادگی بزرگ است اما فاصله بین محورهای آن نسبت به رقیبی مانند ب‌ام‌و سری 5 کم‌تر است.

 

دی‌اس 9 به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز است. زیر کاپوت این اتومبیل یک پیشرانه از خانواده PureTech  قرار گرفته که در کنار آن یک موتور الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است. این مجموعه هیبریدی توانایی تولید 225 اسب‌بخار را دارا است. با استفاده از بسته باتری 11.9 کیلووات ساعتی، دی‌اس 9 توانایی پیمایش مسافت 40 تا 50 کیلومتری را با بیشینه سرعت 135 کیلومتر بر ساعت دارد. دی‌اس قصد عرضه نمونه 250 اسب‌بخاری و یک نسخه اسپرت‌تر و قوی‌تر با قدرت 360 اسب‌بخار و چهارچرخ محرک را در آینده دارا است. تمامی این مدل‌ها به همراه یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار عرضه خواهند شد.

دی‌اس 9 به سیستم تعلیق فعال با قابلیت اسکن مسیر نیز مجهز شده است که به کمک سنسورهای خود، سیستم تعلیق را متناسب با مسیر حرکت تنظیم می‌کند. چراغ‌های LED جلو نیز دارای 5 حالت مختلف روشنایی اعم از رانندگی در شهر، بزرگراه،آب و هوای بد و ... را دارد. لازم به ذکر است که سامانه نایت ویژن نیز برای این سدان پریمیوم در نظر گرفته شده است.

 

در کابین دی‌اس 9 یک نمایشگر بزرگ در قسمت میانی داشبورد کنترل سامانه‌های رفاهی و سرگرمی را بر عهده دارد. اطلاعات مهم و مورد نیاز راننده نیز در نمایشگر  نصب شده در پشت فرمان که جایگزین نشانگرهای سنتی است نمایش داده می شود.

دی‌اس 9 دارای سطح 2 رانندگی خودران به صورت محدود در بزرگراه‌ها بوده که متشکل از کروز کنترل فعال تطبیق‌پذیر، ترمز خودکار، سامانه حرکت بین خطوط و ...  است.  در زمان رانندگی در مسیرهای پر ترافیک و توقف‌های پی در پی اگر زمان توقف بیش از سه ثانیه باشد، خودرو به صورت خودکار خاموش شه و روشن شدن مجدد آن مستلزم استارت زدن توسط راننده است. دی‌اس 9 همچنین دارای سیستم تشخیص هوشیاری راننده همراه با هشدار است.

محصول جدید دی‌اس در نیمه دوم سال 2020 به بازارهای جهانی عرضه می‌شود و در حال حاضر قیمت نهایی آن مشخص نشده است.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه