شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌واگن از کراس‌اوور الکتریکی ID.6 با سه ردیف صندلی رونمایی کرد
اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن ID6

301 اسب‌بخار قدرت و دو بسته باتری متفاوت

 

 

فولکس‌واگن با آغاز نمایشگاه اتومبیل شانگهای، از سومین محصول الکتریکی خانواده ID پرده برداشت. فولکس‌واگن ID.6 یک شاسی‌بلند با سه ردیف صندلی است که طول آن حدود 30 سانتی‌متر بیشتر از ID.4 است و در دو نسخه ID.6 CROZZ و ID.6 X عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که این محصول به طور خاص برای بازار چین طراحی شده است.

به لطف این طول بیش‌تر، ID.6 می‌تواند تا 7 سرنشین را در خود جای دهد بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این کراس‌اوور برقی با طول 4.8 متر از فضای داخلی خود به خوبی استفاده کرده است. 

 

در بخش قوای فنی، با همان پلتفرم MEB رو‌به‌رو هستیم که مدل‌های ID.3 و ID.4 نیز بر اساس آن توسعه داده شده است. فولکس‌واگن ID.6 با بسته باتری 58 یا 77 کیلووات ساعتی در دسترس است. بر اساس چرخه استاندارد NEDC چین، بیش‌ترین مسسافت قابل پیمایش فولکس‌واگن ID.6 با یکبار شارژ کامل باتری‌ها 436 تا 588 کیلومتر خواهد بود. این در حالی است که چرخه استاندارد EPA آمریکا، برای بسته باتری 77 کیلووات ساعتی بیشینه مسافت قابل پیمایش 418 کیلومتری را در نظر گرفته است.

 

فولکس‌واگن ID.6 دارای یک موتور الکتریکی در هر محور است که در مجموع توانایی تولید 301 اسب بخار قدرت را دارند. با این قوای محرکه، فولکس‌واگن ID.6 در مدت زمان 6.6 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست خواهد یافت. بیشینه سرعت قابل پیمایش این کراس‌اوور الکتریکی نیز  160 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

 

 

در فضای داخلی فولکس‌واگن ID.6، با کابینی کاملا خالی از دکمه‌های فیزیکی رو‌به‌رو هستیم و سرنشین می‌تواند از طریق صفحه نمایش 12 اینچی لمسی تمامی تنظیمات لازم را انجام داده و به سامانه‌های مختلف خودور دسترسی داشته باشد. همچنین تعبیه یک سقف پانوراما در ردیف عقب باعث بهره بردن سرنشینان از نور طبیعی خواهد شد.

 فولکس‌واگن ID.6 همچنین با سیستم نمایشگر هدآپ دیپسلی به همراه واقعیت افزوده اطلاعات مورد نیاز راننده را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد. علاوه بر این فولکس‌واگن ID.6 به قابلیت دریافت فرامین صوتی نیز مجهز شده است.

 

 

فولکس‌واگن برای ID.6 رینگ‌های 19 و 20 اینچی را در نظر گرفته است. نسخه ID.6 CROZZ دارای ارتفاع بالاتری نسبت به نسخه ID.6 X از سطح زمین است و از تزئینات پلاستیکی مقاوم‌تر و همچنین چراغ‌های جلو و سپر جلو متفاوتی برخوردار است.

 

هر دو نسخه فولکس‌واگن ID.6 در چین ساخته می شوند و این خودروساز آلمانی اعلام کرده است که در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای فروش هر دو نسخه ID.6 در آمریکای شمالی وجود ندارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه