شبکه‌های اجتماعی

کیا کارنز، کراس‌اوور شد
Automobile Farsi - 2022 Kia Carens

تغییر اساسی برای MPV محبوب کیا


کیا کارنز که از سال 1999 به بازار عرضه شد، اکنون در حال انتقال به نسل چهارم خود است؛ کیا تصمیم گرفته شخصیت متفاوتی برای آن در نظر بگیرد چون کارنز جدید در سگمنت جدیدی به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو که به تازگی در هند رونمایی شده‌، به عنوان یک وسیله نقلیه کاربردی شناخته می‌شود. نسل‌های گذشته کارنز MPV بودند، اما کیا برای کارنز تصمیم گرفته تا آن را تبدیل به یک شاسی‌بلند کند تا مشتریان بیش‌تری را به سمت آن جذب کند. این شاسی‌بلند جدید بر اساس پلت‌فرم مشترک با کیا سلتوس ساخته شده است.


چراغ‌های جلو و عقب کیا کارنز جدید شبیه به چراغ‌های جلو و عقب جدیدترین کیا استپورتیج معرفی شده به بازار است. البته با توجه به روکش پلاستیکی درشت روی قوس چرخ‌های نمای بیرونی تازه‌ای به کارنز داده ‌است. خط سقف کیا کارنز شاسی‌بلند طوری طراحی شده که در داخل کابین برای حالت‌های شش یا هفت نفره کاملا راحت بوده و فضای لازم را برای آن‌ها فراهم آورد.


طول کیا کارنز جدید 4540 میلی‌متر بوده و عرض آن 1800 میلی‌متر است و ارتفاع در نظر گرفته شده برای کیا کارنز جدید 1700 میلی‌متر است. فاصله دو محور کیا کارنز 2022، 2780 میلی‌متر است. این باعث می‌شود که از نظر طول کلی نسبت به مدل قبلی کمی بزرگ‌تر باشد، اما فاصله دو محور بسیار افزایش یافته تا فضای داخلی بیشتری داخل کارنز ایجاد شود. همچنین ارتفاع این مدل نسبت به مدل قبلی بیشتر بوده و عرض آن تقریبا همسان است.


در کیا کارنز جدید علاوه بر نمای بیرونی که به طور کامل بازطراحی شده است، داخل کابین خودرو نیز به شدت تغییر کرده‌ است. این مدل بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد و با ترکیب نمایشگر پشت فرمان دیجیتالی و نمایشگر مرکزی اطلاعات و سرگرمی 10.25 اینچی کاملا شبیه به مدل‌های اخیر کیا شده است. روی کنسول مرکزی از دکمه‌های فیزیکی استفاده شده که برای تنظیم تهویه و دسترسی به سایر عمکلردها تعبیه شده است.


از امکانات این اتومبیل می‌توان به چراغ‌های LED سیستم صوتی با هشت بلندگو، سانروف، حالت‌های رانندگی قابل انتخاب و مجموعه‌ای از کیت‌های ایمنی اشاره کرد. سیستم کمکی ترمز، کنترل کمکی در سربالایی، کنترل ترمز در سراشیبی و موارد دیگر از این دسته هستند. در نسخه سفارشی این اتومبیل سنسورهای پارک جلو و برف پاک‌کن اتوماتیک نیز تعبیه شده‌است.


این خودرو از همان پیشرانه‌های سلتوس استفاده کرده و در واقع مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب‌بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر است. همچنین برای کیا کارنز جدید یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ 140 اسب‌بخاری با گشتاور 242 نیوتن‌متر و یک موتور 1.5 لیتری دیزلی با قدرت 115 اسب‌بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر نیز قابل انتخاب است. پیشرانه‌های پایه گازسوز دارای یک جعبه دنده شش سرعته دستی بوده، اما یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز به صورت اختیاری برای مشتریان در نظر گرفته شده است. برای پیشرانه دیزلی جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک اضافه شده است.


کیا کارنز سه ردیفه جدید از سه ماهه اول سال 2022 در هند و سایر بازارهای به فروش خواهد رسید.

 

نظر دهید


در همین زمینه