شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکو TF21
 جانشین پژو 206

 

گروه صنعتی ایران خودرو محصول پروژه TF21 را به عنوان جانشینی برای پژو 206 و بر پایه پلتفرم P200 رونمایی کرد. ایکو TF21 که به گفته ایران خودرو یک محصول هاچ‌بک / کراس لوک سگمنت B است در کنار پژو 207i قرار است خانواده محصولات هاچ‌بک ایران خودرو را تشکیل دهد. اما در آینده دور تولید پژو 207i نیز متوقف خواهد شد.

 

نسخه‌ای از ایکو TF21 که امروز رونمایی شد در دسته رانینگ پروتوتایپ‌ قرار می‌گیرد که در واقع نسخه نهایی نبوده اما می‌توان آن را تا 80 درصد شبیه  نسخه تولید انبوه دانست و دارای قوای محرکه و توانایی حرکت کردن است. همانند رونمایی از ایکو ریرا، ایران خودرو در مراسم امروز نیز اجازه عکاسی از فضای داخل کابین ایکو TF21 را به خبرنگاران نداد و تنها در اسلایدهای ارائه شده پیش از رونمایی، تصاویر سه بعدی از کابین این محصول را به نمایش گذاشت.

 

 

      بخوانید > آشنایی با مشخصات فنی و تجهیزات ایکو ریرا، کرس‌اوور ملی ایران خودرو

 

 

ایکو TF21 که قرار است در شهریور ماه سال 1402 به مرحله تولید انبوه برسد در سه نسخه پایه، میان رده و لوکس عرضه خواهد شد. البته ایران خودرو قصد دارد نسخه‌ای از ایکو TF21 را در قالب یک خودروی کراس‌ لوک که ظاهری شبیه به کراس‌اوورهای شهری کوچک دارد را به مرحله تولید برساند. از میان تمامی نسخه‌های ایکو TF21، نسخه کراس لوک در اولویت تولید و عرضه است.

 

ایران خودرو اعلام کرده است که محصول نهایی ایکو TF21 قادر به پاس کردن استانداردهای ملی ۸۵ گانه خواهد بود و همانند ایکو تارا، این محصول نیز استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده در برخورد را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

 

AutomobileFa IKCO TF21 Prototype18

 

مشخصات فنی ایکو TF21

ایکوTF21 در بخش قوای محرکه به پیشرانه TU5 پلاس مجهز شده است. این پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی‌سی توانایی تولید ۱۱۰ تا 113 اسب بخار قدرت در 5800 تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 144 تا ۱۵۰ نیوتن‌متر را در دور 4000 دارا است. پیشرانه TU5 پلاس نسبت به TU5 تغییراتی شامل اضافه شدن سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌های ورودی، پمپ روغن با حجم متغیر و بهبودهایی در سیستم سوخت‌رسانی و خروجی (اگزوز) را پشت سر گذاشته است.ق

قدرت تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل خواهد شد و در فاز بعدی، جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نیز به ایکو TF21 اضافه می‌‍شود. 

 

 

امکانات رفاهی و ایمنی ایکو TF21

هنوز به طور رسمی و دقیق سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی ایکو TF21 اعلام نشده است. اما بر اساس جایگاه این محصول و صبحت‌های پیشین مدیرعامل ایران خودرو در مورد بازه قیمتی 180 تا 300 میلیون تومانی برای ایکو TF21، می‌توان تجهیزاتی نظیر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 7 اینچی و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای را برای این محصول در نظر گرفت.

 

نظر دهید


در همین زمینه