شبکه‌های اجتماعی

ایکو ریرا، کراس اوور ایران خودرو را پیش از رونمایی ببینید + عکس
اتومبیل فارسی - طرح احتمالی ایکو ریرا کراس اوور ایران خودرو

دومین محصول بر اساس پلتفرم IKP1 ایران خودرو


ایران خودرو قصد دارد به زودی از نخستین کراس اوور خود رونمایی کند. این کراس اوور که تا کنون با نام پروژه K125 شناخته می‌شد، طبق اعلام مدیرعامل ایران خودرو قرار است با نام «ریرا» وارد بازار شود.


واژه «ریرا» در زبان مازنی به معنی باران و یکی از اشعار شاعر بزرگ کشورمان نیما یوشیج است. به گفته مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو دلیل انتخاب این نام انتخاب سایت خزر ایران خودرو برای مونتاژ «ایکو ریرا» است.
ایکو ریرا، بر پایه پلتفرم IKP1 طراحی شده که نمونه داخلی سازی شده پلتفرم PF1 گروه پژو است. نخستین محصول ایران خودرو بر پایه این پلتفرم، تارا است که سال گذشته وارد بازار شد.


ایکو ریرا یک کراس اوور کامپکت است با اندازه‌ای نزدیک به نسل جدید پژو 2008 است. این خودرو نخستین کراس‌اوور توسعه یافته در ایران خودرو به شمار می‌رود و در ابتدای عرضه تنها با جعبه دنده اتوماتیک و موتور EF7 توربوشارژ عرضه خواهد شد. همچنین سانروف پانوراما به عنوان یک ویژگی استاندارد در ایکو ریرا ارائه می‌شود. صندلی‌های برقی، چهار تا شش ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی مدیا و صندلی چرم و پارچه است.


ایران خودرو قصد داشت این محصول را امروز با حضور وزیر صمت رونمایی کند، اما به نظر می‌رسد این رونمایی به زمان دیگری موکول شده است. چندی پیش ایران خودرو ایکو K125 را برای خبرنگاران به نمایش گذاشت. تصویر فوق بر اساس مشاهده میدانی خبرنگار اتومبیل فارسی از ایکو ریرا تهیه شده که تا اندازه زیادی به نسخه نهایی کراس اوور کوچک ایران خودرو شباهت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه