شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با اسمارت #1، ایده طراح ایرانی گروه دایملر
اتومبیل فارسی - اسمارت شماره 1 (اسمارت #1)

کراس‌اوور الکتریکی با 268 اسب بخار قدرت

 

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، اسمارت با یک محصول کاملا جدید وارد رقابت شده است. محصولی که با نام اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) شناخته می‌شود و یک کراس‌اوور جمع و جور الکتریکی است. جالب است بدانید که طراحی بدنه این خودرو توسط طراح ایرانی این شرکت، محمد حسین امینی یکتا انجام شده است‌.

 

می‌توان گفت از زمان تملک ۵۰ درصدی سهام اسمارت توسط شرکت جیلی، اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) اولین محصول کاملا جدید اسمارت است که بخش مهمی از تولید آن نیز توسط جیلی انجام خواهد شد. اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) همچنین این اولین خودرو هوشمند و تمام برقی اسمارت است که بر اساس پلتفرم تمام الکتریکی جیلی موسوم به SEA توسعه یافته است.

 

 مدیر بخش اروپایی اسمارت در مورد این محصول گفته است: «اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) با هدف رقابت در بازار داغ و رو به گسترش کراس‌اوورهای برقی جمع و جور شهری مانند هیوندای کونا و فولکس واگن ID.3 طراحی شده است.»

 

در بخش قوای فنی، اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) به یک موتور الکتریکی 268 اسب بخاری و بسته باتری NCM (نیکل، کبالت، منگنز) با ظرفیت 66 کیلوات ساعت مجهز شده است. این موتور 343 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) منتقل می‌کند و این کراس‌اوور با این قوای محرکه می‌تواند به بیشینه سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

با استفاده از شارژ 22 کیلوواتی AC، شارژ باتری‌های اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) از 10 تا 80 درصد حدود 3.5 ساعت طول می‌کشد، اما با شارژ 150 کیلوواتی DC، این تعداد به کمتر از 30 دقیقه کاهش می‌یابد. اسمارت ادعا می کند که اسمارت شماره 1 (اسمارت #1)  420 تا 440 کیلومتر را بر بر اساس چرخه WLTP با یکبار شارژ باتری‌ها می‌پیماید. 

 

اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) دارای درهای بدون قاب در اطراف شیشه‌ها، دستگیره‌های درب جمع شونده و مخفی، سقف شیشه‌ای پانوراما صفحه نمایش لمسی 12.8 اینچی برای سمانه چند رسانه‌ای و سرگرمی و نمایشگر 9.2 اینچی برای نشان‌گرهای پشت فرمان است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) به ترتیب 4270، 1820، 1640 و 2750 میلی‌متر است. همچنین جرم خالص این کراس‌اوور نیز به 1820 کیلوگرم می‌رسد.

 

اسمارت زمان عرضه و قیمت اسمارت شماره 1 (اسمارت #1) را هنوز اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود قبل از رسیدن به بازار اروپا ابتدا در بازار چین عرضه شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه