شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا اُدیسه
بازگشت ادیسه به دلیل تقاضای بازار

 

اواخر سال 2021، هوندا مدل ادیسه را که در کارخانه سایاما تولید می‌کرد از خط تولید خارج و به زندگی آن پایان داد. اما درخواست تولید این ون خانوادگی جذاب، هوندا را مجاب به عرضه دوباره آن کرد اما نه به شکل تولید داخل؛ بلکه به شکل وارداتی از چین که با نام e:HEV Absolute EX Black Edition فروخته می‌شود.


این نسخه که در کارخانه گوانگچی هوندا در گوانگژو چین تولید می‌شود بر اساس آخرین فیس لیفت ادیسه در سال 2020 توسعه پیدا کرده است. این ون خانوادگی از پیشرانه 2 لیتر تنفس طبیعی بهره می‌برد که همراه با یک موتور الکتریکی 212 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس eCVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


همانطور که از نام طولانی آن پیدا است، ون هوندا ادیسه از پیشرانه هایبرید و تزئینات سیاه رنگ در بدنه استفاه می‌کند. کابین این نمونه با نسخه‌ای که در آمریکا به فروش می‌رسد کاملا متفاوت شده، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 11.4 اینچ از مرکز داشبورد به بالای آن انتقال پیدا کرده، خروجی تهویه مطبوع از حالت عمودی به صورت افقی و ردیفی تغییر شکل داده، تنظیمات مربوط به سیستم مطبوع و مالتی مدیا در یک قاب منحنی کنار دکمه‌های تعویض گیربکس قرار گرفته است که در نسخه آمریکا شاهد این چیدمان نخواهید بود.

 


صندلی ردیف دوم به صورت کاپیتانی هستند که تنظیمات چهار جهته برقی دارند و در هر دو سمت دارای تکیه گاه دست هستند. این صندلی‌ها که مجهز به گرمکن و حالت تخت شو هستند توسط یک کنسول میانی که میز تاشو و جالیوانی دارند از یکدیگر جدا می‌شوند. صندلی راننده در ادیسه جدید 8 جهته برقی و صندلی سرنشین 4 جهته برقی هستند که هر دو از گرمکن بهره می‌برند. تهویه مطبوع سه نقطه‌ای، تودوزی چرم کابین و در عقب برقی از دیگر امکانات ادیسه به حساب می‌آیند.

 

نظر دهید