شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بنتلی مولینر باتور
اتومبیل فارسی - بنتلی مولینر باتور

تنها 18 دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود


در حالی که بیشتر خودروسازان به فکر الکتریکی شدن هستند، بنتلی جدیدترین خودروی درونسوز خود را در هفته مونتری معرفی کرد. طراحی این خودرو نسبت به دیگر مدل‌های بنتلی متفاوت است و برای اولین بار شاهد آن هستیم که برای چراغ‌ها؛ از نمونه گرد استفاده نشده است. این خودرو پیش نمایشی از آینده طراحی و مدل‌های پیش رو بنتلی است.


این کوپه مجلل از پیشرانه ارتقایافته W12 استفاده می‌کند که اصلاحاتی مانند ورودی‌های هوا، توربوشارژر‌های ارتقا یافته، اینترکولر‌های جدید و کالیبراسیون‌های متعدد روی آن انجام شده تا بازدهی بیشتری داشته باشد. در کنار تمام این موارد، باتور از سیستم اگزوز تیتانیومی بهره می‌برد که توسط پرینت سه بعدی ساخته شده است. این اصلاحات و قطعات جدید باعث شده تا پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتر توئین توربو این خودرو 730 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. بنتلی اطلاعات دقیق‌تری از این پیشرانه منتشر نکرده است و تنها می‌دانیم این میزان خروجی توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. باتور برای هندلینگ و پایداری بیشتر، به سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، تعلیق بادی تطبیقی، سیستم فعال کنترل ضد غلت (می‌تواند 1300 نیوتن‌متر گشتاور ضد غلتش را در 0.3 ثانیه ایجاد کند)، هدایت گشتاور و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز شده است. این ترکیب به ساخته جدید بنتلی اجازه می دهد تنها در 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و امکان دستیابی به سرعت 335 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

 


برای متوقف کردن این کوپه جذاب، بنتلی از دیسک‌های ترمز کربن سیلیکون کاربید (CSiC) با سایز 17.3 اینچ در جلو و 16.1 اینچ در عقب استفاده می‌کند. ترمز‌های جلو دارای کلیپر‌های ده پیستون و عقب دارای چهار پیستون هستند.


طراحی این خودرو همانطور که بالاتر اشاره شد، فلسفه جدیدی دارد و نشانگر مسیر آینده خودرو‌های بنتلی است. کاپوت کشیده موسوم به endless bonnet، چراغ‌های افقی با 3 LED، جلوپنجره بزرگ و جدید، سپر جلو تهاجمی با ورودی‌های هوا سه تکه، نمای عقب جدید که شبیه به فراری روما طراحی شده، رینگ‌های 22 اینچ، اسپویلر، اسپلیتر جلو، رکاب‌های آیرودینامیک و دیفیوزر عقب که می‌تواند از جنس کامپوزیت کربن و یا فیبر طبیعی ساخته شود از جذابیت‌ها و نکته‌های باتور به حساب می‌آید. این خودرو توسط آندرس مینت (Andreas Mindt) طراحی شده که 25 سال در گروه فولکس واگن سابقه دارد و خودرویی مانند آئودی E-Tron را طراحی کرده است.

 


تنها 18 دستگاه از این خودروی 2 میلیون دلاری ساخته خواهد شد که تمام آن‌ها از پیش فروخته شده‌اند. مولینر با کمک هر 18 مالک خودرو‌ها را شخصی سازی می‌کند. برای رنگ بدنه، پالت مولینر، رنگ‌های سفارشی و حتی گرافیک‌های نقاشی شده با دست نیز قابل انتخاب خواهد بود. گزینه‌های بعدی برای انتخاب نوع رنگ مابین روشن، تیره، ساتن، براق، تیتانیوم یا پالت vibrant ombre effect است.


فضای داخلی نیز می‌تواند بر اساس سلیقه خریدا تغییر کند. تزئینات کابین می‌تواند از کامپوزیت فیبر طبیعی و یا از نوع چوب باشد؛ اگر این‌ها کافی نباشد، مولینر با استفاده از پرینتر سه بعدی تمام کنترلگر‌ها را از جنس طلا 18 عیار خواهد ساخت. اولین تحویل برای اواسط سال 2023 برنامه ریزی شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه