شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید فورد اورست معرفی شد
Automobile Farsi - Ford Everest

با امکانات بیشتر و پیشرانه قوی‌تر

 

 

فورد اورست  پنج در از سال 2003 تولید می‌شود و تاکنون در استرالیا، چین، آسیای جنوب شرقی، آفریقا و هند عرضه شده است. حالا فورد اورست این کراس‌اوور بزرگ آمریکایی دستخوش تغییر شده و در قالب نسل جدید معرفی شده‌است.

 

فورد اورست فرمت آشنای خود را حفظ کرده و برای رقابت با خودروهایی همچون میتسوبیشی پاجرو اسپرت، تویوتا فورچونر ادامه خواهد داد. این شاسی‌بلند دارای جلوپنجره، پیشرانه جدید و سیستم تعلیق فنری است.

 

نسل جدید فورد اورست در مقایسه با نسل قبل، محور جلو آن 50 میلی‌متر به جلو کشیده شده و بدنه نیز به همان اندازه کشیده‌تر شده است. محفظه پیشرانه آن بزرگ‌تر شده و خنک کننده موتور آن نیز بهبود یافته است، به علاوه یک باتری اضافه 12 ولتی نیز برای آن در نظر گرفته شده‌است. بدنه این اتومبیل تقویت شده و روی سقف آن تا 100 کیلوگرم بار قابل حمل است و نسخه برتر آن برای اولین بار دارای چراغ‌های جلو ماتریسی بوده و چرخ‌های 20 اینچی برای آن استفاده شده‌است.

 

طرح سه ردیفه کابین نیز برای فورد اورست حفظ شده و برای رفت و آمد راحت‌تر صندلی‌های ردیف دوم قابل خم شدن هستند و دهانه گسترده‌تری از این طریق ایجاد شده است. عایق صوتی کابین نیز به میزان قابل توجهی ارتقا یافته و راننده بدون بلند کردن صدای خود می‌تواند با ردیف سوم نیز ارتباط برقرار کند.

 

برخلاف فورد رنجر، اورست هرگز تریم ضعیفی نداشته و بنابراین مدل جدید روی تجهیزات بیشتر تمرکز دارد. نمایشگر 8 اینچی یا 12.4 اینچی روی داشبورد نصب شده است. برای سیستم رسانه‌ای دو نمایشگر 10.1 یا 12 اینچی به صورت عمودی در نظر گرفته شده که در مورد دوم یک پنل کنترل تهویه اتومبیل به صورت دستی نیز تعبیه شده است. ترمز دستی الکترونیکی بوده و فورد اورست تمام چرخ محرک است.

 

از امکانات فورد اورست جدید می‌توان به صندلی گرم شونده ردیف اول و دوم و دوربین‌های جانبی اشاره کرد. همچون فورد رنجر، اورست نیز برای اولین بار از کروز کنترل تطبیقی بهره برده و به سیستم حفظ خطوط مجهز شده است. برای بالاترین نسخه 9 کیسه‌هوا در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به کیسه‌هوا زانو برای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد تا از برخورد آن جلوگیری شود.

 

پیشرانه 2 لیتری توربو دیزل چهارسیلندر EcoBlue باقی مانده که در نسخه‌های یک یا دو توربوشارژ ارائه می‌شود. پیشرانه 5 سیلندر خطی که در برخی نسخه‌های فورد F-150 استفاده شده نیز برای این اتومبیل در نظر گرفته شده استو همچنین پیشرانه بنزینی 2.3 لیتری توربو چهارسیلندر نیز برای برخی بازارها ارائه خواهد شد. برای نسخه‌های کم مصرف جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و برای بقیه از جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک استفاده شده است و با پیشرانه V6 تا 3.5 تن را فورد اورست جدید می‌تواند بکشد.

 

کارخانه اصلی تولید فورد اورست در تایلند خواهد بود، جایی که فورد رنجر نیز تولید می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه