شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد رنجر وایلدترک X
پیکاپی مجهز‌تر برای استرالیا

 

در حالی که بازار آمریکا شمالی همچنان منتظر حضور رنجر جدید است، بازار استرالیا نسخه‌ای دیگر از رنجر را دریافت می‌کند. وایلدترک X اولین نسخه‌ای است که از پیشرانه 2 لیتر توئین توربو دیزل همراه با سیستم چهارچرخ محرک دائمی بهره می‌برد و شکاف مابین وایلدترک معمولی و رپتور را پُر خواهد کرد.


فورد رنجر وایلدترک X نسبت به نسخه استاندارد 30 میلیمتر پهن‌تر شده و ارتفاع از سطح زمین آن نیز 26 میلیمتر افزایش پیدا کرده است. طبق ادعای فورد، رنجر وایلدترک X از سیستم تعلیق تنظیم شده بهره می‌برد که در هر شرایط می‌تواند بهترین پرفورمنس را برای راحتی سرنشینان و همینطور حمل بار در اختیار سرنشینان قرار دهد. این پیکاپ می‌تواند 3.500 کیلوگرم را به پشت خود یدک بکشد در حالی که از تایرهای General Grabber AT3 265/70 با رینگ 17 اینچ استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های رنجر وایلدترک X می‌توان به دمپرهای Bilstein، جلوپنجره منحصر به فرد با LED، رکاب‌های آلومینیومی ریخته‌گری شده، سیستم trail Contorl ( کروز کنترل برای مسیرهای خارج از جاده با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت ) و سیستم Rock crawl اشاره کرد.



رنجر وایلدترک ایکس از پیشرانه 4 سیلندر توئین توربو دیزل بهره می‌برد که 201 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این پیشرانه نیاز به مایع AdBlue دارد و اولین نسخه از رنجر به حساب می‌آید که با استاندارد آلایندگی Light Duty Truck EU Stage 6 عرضه می‌شود.


رنجر وایلدترک X تنها در رنگ انحصاری Cyber Orange به بازار خواهد آمد و از چراغ‌های LED ماتریسی، قفسه بار کشویی، قفسه تاشو سقفی و سوئیچ auxiliary برای نصب اکسسوری افتر مارکت بهره می‌برد. سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن و نمایشگر 12.4 اینچ از جمله ارتقا‌های این نمونه نسبت به نسخه استاندارد است.

نظر دهید


در همین زمینه