شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ماستنگ کارول شلبی
خاص و محدود به مناسبت 100 سالگی اسطوره

 

کارول شلبی یکی از اسطوره‌های صنعت خودروسازی است که اگر در حال حاضر زنده بود، 11 ژانویه 100 ساله می‌شد. حالا شلبی برای سالگرد تولد این اسطوره پکیجی را بر روی ماستنگ نصب کردند که آن را Carroll Shelby Centennial Edition می‌نامند.


این نمونه که به صورت تولید محدود ساخته می‌شود، همراه با یک کلاه مشکی Stetson و کتاب صد سالگی شلبی که توسط تیم شلبی منتشر شده به دست خریدار می‌رسد. به غیر از ارتقاهای معمول شلبی، این نمونه از بج سنتنیال در پشت، نوشته کارول شلبی بر روی ستون عقب و پشت گلگیر‌ها، نماد کارول شلبی در کناره‌ها، رکاب‌درها، پشت سری صندلی‌ها، موکت کف و در نهایت دو خط خاکستری طولی با لوگو مخصوص بهره می‌برد.


از نظر قوای فنی، این مدل از پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر سوپرچارجر استفاده می‌کند که 750 اسب‌بخار قدرت دارد. زیر خودرو از رینگ‌های 20 اینچ با تایر‌های 30/305 استفاده کرده‌اند که چسبندگی مطلوبی داشته باشد. ورودی‌های هوا روی کاپوت، رادیاتور پیشرفته، درپوش‌های محفظه مایعات، فنر‌های پرفورمنس، میله‌های تعادل، صفحه چرخ‌های قابل تطبیق برای زاویه کمبر و کستر، پکیج فورد پرفورمنس، کلیپر‌های ترمز برمبو و اگزوز‌های Borla cat-back از دیگر ویژگی‌های این ماستنگ خاص و قدرتمند هستند.


وینس لاوایولت معاون اجرایی شلبی و رئیس تحقیق و توسعه این شرکت گفت: «این دقیقا همان خودرویی است که کارول شلبی انتظار داشت نام آن به شایستگی بر روی آن قرار بگیرد. ما مطمئن هستیم که او این ماستنگ را تایید می‌کند خصوصا با کلاهی مشابه به آن چیزی که خود به سر می‌کرد.»


قیمت این صد دستگاه چیزی فراتر از 50 هزار دلار خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه