شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد اکسپلورر الکتریکی
بر پایه پلتفرم MEB فولکس‌واگن

 

این فورد اکسپلورر تمام الکتریکی جدید است که هیچ شباهتی به نسخه بنزینی بازار آمریکا و نسخه پلاگین هایبرید بازارهای منتخب اروپایی ندارد. اکسپلورر الکتریکی به طور خاص برای بازار اروپا تولید خواهد شد و بر روی پلتفرم MEB فولکس‌واگن توسعه پیدا کرده است. این خودرو اولین نمونه تمام الکتریکی فورد به حساب می‌آید که در اروپا و کارخانه جدید کلن آلمان تولید خواهد شد.


با طول کمتر از 4.5 متر، اکسپلورر کمی کوتاه‌تر از فولکس‌واگن ID.4 خواهد بود که پلتفرم مشترکی با یکدیگر دارند. فورد می‌گوید فورد اکسپلورر ترکیبی از مهندسی آلمانی با طراحی نمادین آمریکایی به حساب می‌آید که برای خریداران اروپایی به صورت خاص طراحی شده است. این کراس‌اوور نسبت به فولکس‌واگن ID.4 جعبه‌ای‌تر با خط‌های مستقیم و قدرتمند دیده می‌شود. نمای رو به روی فورد اکسپلورر مانند اکثر خودروهای الکتریکی خبری از جلوپنجره مشبک نیست و کاملا پوشیده شده تا به آیرودینامیک خودرو کمک کند. چراغ‌های سنتی توسط یک قاب سیاه رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند و نوشته اکسپلورر را یدک می‌کشند. سقف معلق، رینگ‌های منحصر به فرد با سیاز 19، 20 و 21، دیزاین ستون C و خطوط برجسته از ویژگی‌های نمای جانبی به حساب می‌آیند. نمای عقب نیز مانند نمای جلو بسیار ساده اما با وقار طراحی شده و المان‌هایی مانند شیشه U شکل باریک‌تر، چراغ‌های عمودی که یادآور نسخه بنزینی هستند و قطعه تزئینی آلومینیوم شکل سپر که قرینه جلو است به این نما شخصیت داده‌اند. فورد برای این کراس‌اوور رنگ‌های جدید Arctic Blue ،Vibrant Blue My Mind،Frozen White، Magnetic grey Agate Black ، Lucid Redرا در نظر گرفته تا دست خریداران در انتخاب باز باشد.

 


کابین فورد اکسپلورر بسیار مدرن طراحی شده و یکی از مهمترین ویژگی‌های آن وجود صفحه نمایش مرکزی 15 اینچ عمودی است که می‌تواند مقداری به سمت بالا و پایین حرکت کند. زمانی که نمایشگر در پایین‌ترین قسمت قرار می‌گیرد، بخش ذخیره سازی My Private Locker را پنهان می‌کند. در کنار سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگ، نمایشگر 5 اینچ شناور پشت فرمان فورد اکسپلورر قرار دارد که دیتاهای رانندگی، میزان باطری‌ها، وضعیت سیستم کمک راننده و.. را نشان می‌دهد. از برخی امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد فورد اکسپلورر می‌توان به ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دو نقطه‌ای، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، 12 سنسور اولتراسونیک، 5 دوربین، سه رادار، دوربین 360 درجه و نور محیطی 10 رنگ اشاره کرد. فورد اکسپلورر مجهز به Lane Centering، کروز کنترل تطبیقی هوشمند همراه با سیستم Stop & Go، دستیار پیشگیری از برخورد، هشدار ترافیک با ترمز فعال، کمک پارک فعال نسخه 2 است.


صندوق عقب فورد اکسپلورر در حالت عادی 450 لیتر و در صورتی که ردیف دوم خوابیده شود، 1400 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.


فورد به احتمال زیاد اکسپلورر را در پایان سال جاری با قیمت پایه 48.300 عرضه خواهد کرد. این قیمت باعث می‌شود که این خودرو از ماستنگ Mach-E ارزان‌تر باشد.

نظر دهید


در همین زمینه