شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نتا GT در شوروم بی‌ام اسپیس
عرضه توسط بی‌‌ام اسپیس (BM Space)

گروه بهمن با برند BM Cars وظیفه عرضه محصولات وارداتی را ادامه می‌دهد و در کنار آن دیگر زیرمجموعه گروه یعنی BM Space نیز فعالیت می‌کند که تمرکز اصلی آن عرضه خودروهای الکتریکی و هایبریدی است. شوروم بی‌ام اسپیس اخیرا در ایران‌مال افتتاح و محصولات متنوعی مثل دانگ‌فنگ E5، هونگچی E-QM5 و بی‌وای‌دی سانگ پلاگس DM-i در آن به نمایش گذاشته شد. نکته مهم این رویداد این بود که بالاخره بعد از کشمکش‌های فراوان، مشخص شد که مسئولیت عرضه خودروهای بی‌وای‌دی رسما به گروه بهمن واگذار شده است.

نتا جی‌تی یک کوپه ۲درب سایز متوسط و الکتریکی است که اولین بار در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شد. گروه هوزون اتو که صاحب برند نتا محسوب می‌شود، قصد داشت با معرفی این مدل به عنوان یک خودروی اسپرت الکتریکی که مشابه‌های کمی هم در بازار چین دارد، استانداردهای مربوط به عملکرد و اصول طراحی این سگمنت را ارتقا دهد.

نتا جی‌تی در دو نسخه ۲۲۸ و ۴۵۶ اسب بخاری در بازار چین عرضه می‌شود اما نسخه قوی‌تر و فول‌آپشن راهی بازار ایران خواهد شد. این نسخه مجهز به دو پیشرانه الکتریکی است و قدرت خروجی آن به ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. قدرت خروجی توسط جعبه‌دنده تک‌سرعته مخصوص خودروهای الکتریکی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بسته باتری ۸۷ کیلووات ساعتی این نسخه، طی کردن مسافت تا ۵۸۰ کیلومتر را تضمین می‌کند. این نسخه قادر به طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در فقط ۳.۷ ثانیه است.

در فضای داخلی نتا GT یک نمایشگر عمودی بزرگ و جذاب ۱۷.۶ اینچی دیده می‌شود. از سایر ویژگی‌های کابین خودرو می‌توان به شارژر بدون سیم، استارت دکمه‌ای، پنل دیجیتال، صندلی کودک ایزوفیکس و تودوزی جذاب و شیک اشاره کرد. فضای کلی کابین مشکی‌رنگ است اما از عناصر نارنجی‌رنگ متعددی در بخش‌های مختلف استفاده شده که این تضاد رنگ‌ها، جذابیت کابین را دو چندان کرده است. علاوه بر این، در قسمت پایینی صندلی‌ها و در کنار کلیدهای تنظیم برقی صندلی برای هر دو صندلی جلو نوشته AIRBAG حک شده که نشان دهنده این است که دو کیسه هوای ایمنی جانبی برای سرنشینان جلو به گونه‌ای تعبیه شده که در تصادفات جانبی در کنار صندلی باز شده و مانع برخود رانند و سرنشین جلوی نتا GT به درب و شیشه شود. 

 

 

نا گفته نماند که هر دو صندلی جلو به کمک دکمه‌ای که روی ستون B در داخل کابین تعبیه شده به صورت خودکار و برقی به جلو حرکت کرده و پشتی صندلی نیز تا می‌شود تا سرنشینان عقب به راحتی بتوانند وارد کابین شوند. البته در نتا GT عملا صندلی‌های عقب برای استفاده سرنشین بزرگسال تعبیه نشده است اما به کمک این دکمه می‌توان صندلی‌های جلو را در وضعیتی که ردیف عقب فضای نسبتا بهتری در اختیار داشته باشد تنظیم کرد.


بهمن‌موتور در نمایشگاه تهران از مدل نتا U رونمایی کرده بود. البته همان زمان شایعه شده بود که ممکن است دیگر محصول این برند یعنی نتا GT نیز قابل مشاهده باشد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و حالا نوبت به معرفی و عرضه رسمی این مدل جذاب و قدرتمند رسیده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه