شبکه‌های اجتماعی

آئودی Q8 2019 رونمایی شد

جعبه آرزو

 ساشا هید، طراح بدنه در مورد جدیدترین محصول معرفی‌شده آئودی چنین می‌گوید: «Q8 اولین و البته بزرگ‌ترین SUV کوپه این شرکت است.» این نکته نیز قابل چشم‌پوشی نیست  که تقاضای فزاینده مشتریان نسبت به خودروهای شاسی‌بلند، دلیل روی‌گرداندن آن‌ها از سدان‌های سنتی بازار بود که شرکت‌هایی مانند آئودی را وادار به اجرای سیاست‌های این چنینی کرد و گمان می‌رود که Q8 در آینده‌ای نزدیک و تا پایان سال که وارد بازار آمریکا می‌شود، جایگزین سدان پرچم‌دار A8 خواهد شد.
آئودی Q8 بر پایه ساختار مشترکی با شاسی‌بلند Q7 توسعه یافته است. فاصله محورها در این خودرو با 299.46 سانتی‌متر دقیقا با مدل Q7 یکسان است، اما Q8 نسبت به برادر کوچک‌تر خود 8.3 سانتی‌متر کوتاه‌تر است و Q8 در ابعاد خود شباهت‌های قابل توجهی با Q7 دارد و در عین حال، با تغییر فرم در قسمت‌های مختلف از جمله ستون و سقف خودرو ظاهر اسپرت و پویا‌تری به خود گرفته است.
طراحان آئودی برای محصول جدید این شرکت ظاهر مدرن و تنومندی ایجاد کرده‌اند. استفاده از خط‌های مستقیم و ساده و عدم به کار بردن زاویه‌های تند یا منحنی‌های نرم در کنار جلوپنجره بزرگ و عریض، چنین کاراکتری را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.  این خودرو را از لحاظ ظاهری می‌توان یک هاچ‌بک پنج در قد بلند دانست تا یک کوپه. در قسمت بار این خودرو، دو کیف گلف را می‌توان به خوبی جای داد. فضای 605 لیتری بار این خودرو را می‌توان با خواباندن صندلی‌ها به 1755 لیتر افزایش داد.
کابین Q8 طراحی مینیمالیست و امکانات پیشرفته مشابه مدل A8 را به سرنشینان عرضه می‌کند. در طراحی داخلی این خودرو به طور گسترده از سطح‌های ساده استفاده شده است. همچنین در این خودرو استفاده از دکمه‌ها به حداقل رسیده و به جای آن‌ها به صفحه‌های نمایش لمسی میدان بیشتری داده شده است.  یک صفحه نمایش 10.1 اینچی در وسط این کنسول جای گرفته و کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی و همچنین امکانات ناوبری از این قسمت امکان‌پذیر است. یک صفحه نمایش 8.6 اینچی لمسی نیز در کنسول میانی تعبیه شده که سیستم تهویه مطبوع و تنظیمات دیگر از این طریق مدیریت می‌شوند. در پیش روی راننده یک صفحه نمایش 12.3 اینچی قرار دارد که تمام اطلاعات مربوط به خودرو را در این قسمت به نمایش در می‌آید.
مشتریان اروپایی می‌توانند یک پیشرانه 231 اسب بخاری یا یک نمونه 286 اسب بخاری V6 دیزل به حجم 3.0 لیتر انتخاب کنند، اما در بازار اروپا این آئودی با یک پیشرانه 3.0 لیتری V6 بنزینی مجهز به سوپرشارژر با قدرت 340 اسب بخار عرضه می‌شود که در کنار یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. از آن جا که این خودرو یک شاسی‌بلند با برند آئودی است از سیستم چهارچرخ محرک کواترو بهره می‌برد که به صورت پیش‌فرض گشتاور تولیدی پیشرانه را به نسبت 60/40 بین دو محور جلو و عقب تقسیم می‌کند و در موارد لازم دیفرانسیل مرکزی آن گشتاور بیشتر را به محوری که بیشترین اصطکاک را با سطح جاده دارد انتقال می‌دهد.
سیستم تعلیق این خودرو در سه حالت مختلف عرضه می‌شود: فنرهای فولادی با کمک‌های تنظیم شونده و یا سیستم تعلیق بادی با دو تنظیم متمرکز بر راحتی یا عملکرد اسپرت. سیستم تعلیق بادی این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در حالت آف‌رود، فاصله 25 سانتی‌متری خودرو از سطح زمین را فراهم می‌کند. این در حالی است که با انتخاب گزینه Dynamic، ارتفاع خودرو 2.5 سانتی‌متر به زمین نزدیکتر می‌شود. سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر نیز به صورت آپشن عرضه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه