شبکه‌های اجتماعی

فردا M4، محصول جدید فردا موتورز رونمایی شد
اتومبیل فارسی - FMC M4

در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

 

شرکت خودروسازی فردا در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران از محصول جدید خود با نام فردا M4 رونمایی کرد. 

این محصول در دسته MPV های 7 نفره قرار می‌گیرد که با سه ردیف صندلی و ترکیب 2-2-3 توانایی حمل 7 سرنشین را دارا است. آن طور که دانگ‌فنگ اعلام کرده است این محصول که در بازار چین با نام  دانگ‌فنگ فورثینگ یاوتین شناخته می‌شود و با الهام گرفتن از کشتی‌های تفریحی لوکس طراحی شده است.

 

در فضای داخل کابین فردا M4 نیز استفاده از مواد با کیفیت، ترکیب رنگ طوسی روشن؛ تیره، تریم چوب و رنگ نارنجی سعی شده است فضایی لوکس و در عین حال مدرن برای سرنشیان ایجاد کند. اگرچه در کشورمان استفاده از خودروهای MPV بسیار محدود بوده و مشتریان از این سگمنت استقبال نمی‌کنند، اما می‌توان گفت که فردا M4 برای خانواده‌های پرجمعیت که قصد تجربه سفرهای طولانی را با خودروی سواری دارند گزینه بسیار ایده‌آلی به شمار می‌رود.

 

فردا M4 بر اساس پلتفرم EMA گروه دانگ‌فنگ توسعه یافته است. این پلتفرم دقیقا همان پلتفرمی است که لاماری ایما نیز بر اساس آن تولید شده است. بنابراین طبیعی است که اشتراکاتی به خصوص در بخش فنی میان این دو محصول مشاهده شود. به عنوان مثال، داشبورد فردا M4، همان داشبوردی است که در لاماری ایما نیز به کار رفته اما با تریم و ترکیب رنگی متفاوتی دارد.

 

در بخش قوای فنی، فردا M4 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به همراه سامانه پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده است. این پیشرانه که در لاماری ایما نیز استفاده شده بود توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در دور 5600 و بیشینه گشتاور 285 نیوتن‌متر را در دور 1500 تا 4000 را دارد. این پیشرانه در فردا M4 با یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه تر است. 

 

سیستم تعلیق به کار رفته در فردا M4 از نوع مک‌فرسون مستقل و در محور عقب از نوع غیر مستقل است. ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و دیسکی در محور عقب و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی از دیگر ویژگی‌های فردا M4 است.

 

اما در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، فردا M4 امکانات قابل توجه و کاملی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. استفاده از دو نمایشگر 10.25 اینچی متصل به هم به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و همچنین سیستم چندرسانه‌ای، فرمان برقی، دوربین 360 درجه، درب برقی صندوق، ترمز پارک برقی، اتوپارک، تنظیم برقی صندلی راننده سرنشین جلو و صندلی‌های ردیف دوم،  قابلیت تنظیم و جابجایی صندلی‌های ردیف دوم به صورت عرضی برای راحتی عبور سرنشیان ردیف سوم، گرمکن، سردکن و تهویه صندلی‌های ردیف اول و دوم، ماساژور صندلی، سانروف پانوراما، حالت‌های مختلف رانندگی، سنسورهای جلو و عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، شارژر وایرلس و ... بخشی از امکانات فردا M4 است.

 

خودروسازی فردا هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از زمان عرضه و قیمت این محصول جدید اعلام نکرده است، اما پیش بینی این شرکت برای عرضه فردا M4 چهار ماه آینده است. مدیر بازایابی خودروسازی فردا محدوده قیمتی این محصول را بین فردا T5 و فونیکس تیگو 8 پرو (به دلیل برخی ویژگی‌های مشابه) اعلام کرده است. با این تفاسیر می توان پیش بینی کرد فردا M4 قیمتی در محدوده 1.4 تا 1.5 میلیارد تومان داشته باشد. 


بدون شک معرفی این محصول در کنار هایما 7X توسط ایران خودرو که در دسته MPV ها قرار می‌گیرد و دارای تجهیزات و امکانات بسیار قابل توجهی است می‌تواند رقابت جذابی را در این بخش از بازار رقم بزند. البته امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از خودروهای MPV، شاهد گسترش بازار این دسته از خودروها در کشور باشیم.

 

نظر دهید